English

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مشهد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال کودکان کمتر از پنج سال در مناطق پر خطر مشهد خبر داد.

اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد،طرح تکمیلی ایمن سازی فلج اطفال در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

دکتر حمیدرضا بهرامی هدف از اجرای این طرح را حفظ دستاوردهای برنامه ریشه‌کنی فلج اطفال و اطمینان یافتن از عدم ورود و چرخش مجدد این ویروس  از کشورهای پولیوآندمیک در مرز شرقی(پاکستان و افغانستان) ذکر کرد.

وی افزود: عملیات سالیانه واکسیناسیون خانه به خانه فلج اطفال در طی دو نوبت در ایام ۲۱‌‌‌-۱۹ فروردین و ۲۵‌‌‌-۲۳ اردیبهشت  با مراجعه مامورین بهداشتی به درب منازل در مناطق شهری و روستایی و خوراندن قطره فلج اطفال به کودکان انجام خواهد پذیرفت.

واکسیناسیون فلج اطفال در مشهد

 اجرای نوبت دوم واکسیناسیون فلج اطفال از 22 تا 24 فروردین 

همچنین در ادامه قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت:  نوبت اول این طرح از  امروز آغاز شده است و  تا 20 فروردین ادامه دارد.

دکتر سید کاظم فرهمند تصریح کرد: با توجه به هم جواری با دو کشور بومی فلج اطفال (پاکستان و افغانستان)  در مرز شرقی و ترددهای بسیار بین المللی، در هر زمان خطر بازگشت مجدد بیماری به کشور وجود دارد.

وی متذکر شد: بر اساس توصیه های سازمان جهانی بهداشت برای به حداقل رساندن خطر ورود و چرخش مجدد ویروس فلج اطفال ، ضروری است عملیات سالانه ایمن سازی تکمیلی در 2 نوبت انجام شود.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد  افزود: نوبت دوم اجرای این طرح از 22 تا 24 فروردین 97 است.

وی اضافه کرد: همه کودکان زیر 5 سالی که همراه با مادران خود در زندان اقامت دارند،  مناطق تحت پوشش تیم سیار  و مناطق با خطر احتمال بروز فلج اطفال به تشخیص معاونان بهداشتی از دیگر مناطقی است که واکسیناسیون در آن اجرا می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه