English

موج گزارش می دهد؛

گیلان حیران از ماجرای گردنه حیران/اظهاراتی که در خصوص گردنه حیران شده، رسمی نیست

حریم راه گردنه حیران از نظر مسئولیت در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا و گیلان است اما به منظور کمک به گیلان و آستارا، نگهداری آن محدوده با اداره راهداری نمین می باشد که اخیرا این امر با حاشیه هایی همراه شده است.

گیلان حیران از ماجرای گردنه حیران/اظهاراتی که در خصوص گردنه حیران شده، رسمی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از گیلان، روستای زیبای حیران در استان گیلان، شهر آستارا قرار گرفته است و یکی از زیباترین طبیعت های دیدنی و گردشگری در ایران محسوی می شود.

 این روستا آب و هوای بی نهایت خوبی دارد و به همین دلیل در سال های اخیر بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

یکی از پر اهمیت ترین جاذبه های روستای حیران، گردنه حیران است که در راه آستارا- اردبیل قرار گرفته است و از یک طرف به کوه های سرسبز و از طرف دیگر به دره ای که رود ارس از آن می گذرد، مشرف است. وجود مه در اکثر روزهای سال باعث رویایی شدن بیش از اندازه ی این گردنه و دره ها و کوهپایه های آن شده است.

گردنه ی سرسبز حیران، چشم انداز بی نظیری از طبیعت به نمایش می گذارد که می توان گفت در ایران بی رقیب است.

همانطور که گفته شد این گردنه در بیشتر وقت ها در زیر ابرى از مه پنهان است، دره ها و کوهپایه هاى پوشیده از گل ها و گیاهان جنگلى و مرتعى و گاو هایى که در حال چرا هستند با چشم انداز زیبایى از کندو هاى عسل، اولین جلوه هایی است که به چشم هر رهگذری مى آید و آن را فریفته خود مى کند.

بر اساس این گزارش اخیرا حاشیه هایی از جداشدن گردنه حیران از گیلان به طور غیررسمی و غیر اداری مطرح شده که در این راستا فرماندار آستارا شفاف سازی کرده است.

گردنه حیران در گیلان

رسانه ای نشدن برخی عملکردها ، دلیل بر انجام نشدن آنها نیست

یونس رنجکش درباره این پرسش مبنی بر اینکه استانداری گیلان چه اقدامی در خصوص مباحث مربوط به منطقه حیران انجام داده، افزود: با توجه به درخواست های مردم در خصوص موضوع حیران و حاشیه های آن از استاندار گیلان، استاندار از چند ماه قبل با توجه به آمادگی اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا برای نگهداری 20 کیلومتر راه مورد نظر، بازپس گیری حق نگهداری گردنه حیران از اردبیل را پیگیری کرد و در این رابطه مکاتبات و مذاکراتی نیز داشته است.

وی اظهار کرد: البته حریم راه گردنه حیران از نظر مسئولیت در اختیار اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای آستارا و گیلان است اما به منظور کمک به گیلان و آستارا، نگهداری آن محدوده با اداره راهداری نمین می باشد.

رنجکش بیان کرد: استانداران، فرمانداران و مسئولان سیاسی بدون تحریکات قومی و با دعوت به آرامش، به وظایف خود می پردازند و رسانه ای نشدن برخی عملکردها ، دلیل بر انجام نشدن آنها نیست.

گردنه حیران در گیلان

اظهاراتی که در خصوص گردنه حیران شده، رسمی نیست

وی ادامه داد: اظهاراتی که در خصوص گردنه حیران شده، ارتباطی با مباحث رسمی و اداری ندارد و من همه گروه ها، جریانات سیاسی و نمایندگان مجلس را به حفظ آرامش و توجه به منافع ملی دعوت می کنم.

فرماندار آستارا گفت: هر استان و شهرستانی بر اساس تقسیمات کشوری در مسیر هدف های کلان نظام اسلامی و حاکمیت برای رفع مشکلات مردم و توسعه منطقه، وظایفی دارد و باید بر اساس قانون به آنها عمل کند.

لزوم تاکید بر همگرایی ملی برای توسعه کشور

وی افزود: در شرایط فعلی، از همگان انتظار می رود به توسعه کشور و همگرایی ملی کمک کنند چراکه طرح مباحث اختلاف انگیز، مانع تحقق هدف ها و برنامه های نظام و دولت برای توسعه و رفع مشکلات مردم می شود و در این میان، هوشیاری فعالان سیاسی و اجتماعی حائز اهمیت است.

رنجکش با قدردانی از مردم شهرستان آستارا و استان گیلان و مسئولان استان همجوار، خواستار همدلی و همراهی بیشتر برای خدمات رسانی به مردم و پرهیز از تنش شد و گفت: باید با ایجاد فضای همگرایی و همراهی، از بهره برداری هایی که موجب ضربه به وحدت ملی و سوءاستفاده بدخواهان می شود، جلوگیری کرد.

گردنه حیران در حد فاصل شهرستان های آستارا و اردبیل در حوزه استحفاظی آستارا قرار دارد. شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی