English

آیت الله مکارم شیرازی:

باید جلوی قاچاق وارونه در ادارات گرفته شود

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اخیرا برخی قاچاق وارونه اختراع کرده اند و اجناس خارجی را با مارک داخلی در ادارات مورد استفاده قرار می دهند، تا جلوی این موارد گرفته نشود مشکل حل نمی شود.

باید جلوی قاچاق وارونه  در ادارات گرفته شود

به گزارش خبرگزاری موج از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی خواستار توجه و تلاش جدی مسؤولان برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی و تویلد داخلی شد و گفت: این مسأله بسیار مهم است اما تا زمانی که اهل خبره زنجیره های مورد نیاز آن را حل نکنند این موضوع محقق نمی شود.

وی افزود: افزایش کیفیت، جلوگیری از قاچاق و وجود قیمت های قابل رقابت باید در دستور کار مسؤولان و تولیدکنندگان باشد، در زمینه قیمت ها چون کارخانه ها وام های با سود بالا گرفته اند نمی توانند قیمت پایین تر ارائه کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که درآمد کارگران کفایت نمی کند، اظهار داشت: این موضوع به مسأله تولید داخلی گره خورده است، تنها نمی توان به فرهنگ قناعت کرد، البته که این کار نیاز است اما ابتدا باید زمینه ها را فراهم کرد.

وی مبارزه جدی و قاطع با قاچاق را حیاتی دانست و ادامه داد: اخیرا برخی قاچاق وارونه اختراع کرده اند و اجناس خارجی را با مارک داخلی در ادارات مورد استفاده قرار می دهند، تا جلوی این موارد گرفته نشود مشکل حل نمی شود.

آیت الله مکارم شیرازی تحقق خواسته رهبر انقلاب در زمینه حمایت از تولید داخل را نیازمند تشکیل گروه هایی برای مطالعه دقیق و فراهم کردن زمینه ها دانست و عنوان کرد: در کنار فرهنگ سازی برای اصل تولید داخلی باید بری افزایش کیفیت، جلوگیری از قاچاق و واسطه گری و حل معضل بانک ها نیز فرهنگ سازی شود.

وی عنوان کرد: وقتی بانک ها سود 28 درصد دریافت می کنند کارخانه ها نمی توانند جنس ارزان قیمت دریافت کنند، هر چه هم گفته شود باید رقابت کرد با این شرایط امکان ندارد؛ باید قاطع جلوی قاچاق را گرفت.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: از نظر شرعی اگر به تولید داخلی اهمیت داده نشود وابسته خواهیم شد و اگر وابسته شویم دشمنان می توانند زورگویی کنند که وابسته شدن به دشمن جایز نیست چرا که نتیجه وابستگی اقتصادی وابستگی سیاسی و فرهنگی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از نوسانات عجیب نرخ ارز و افزایش آن اضافه کرد: باید مشخص شود که نرخ ارز را چه کسی تعیین می کند چرا که موضوع ارز برای مردم معما شده است، رییس بانک مرکزی اعلام کرد که با راهکارهایی مسأله ارز سامان پیدا می کند اما نتیجه ای حاصل نشد؛ البته مسائل روانی هم در افزایش نرخ ارز اثرگذار بوده که باید حل شود.

آیت الله مکارم شیرازی با ابراز نگرانی از کاهش اعتبار پول کشور گفت: پول برخی کشورها که زمانی که از ایران عقب تر بودند امروزه با اعتبارتر شده است.

وی همچنین با اشاره به معضلات فضای مجازی افزود: خوشبختانه اخیرا خبرهای خوبی برای سامان دادن و مدیریت صحیح فضای مجازی به گوش می رسد، اگر توجه لازم صورت نگیرد فضای مجازی در آینده تبدیل به بلا می شود و جامعه را به بردگی می کشاند، به ویژه که برخی شبکه های اجتماعی وابسته به رژیم صهیونیستی و سرویس های جاسوسی غرب و آمریکا هستند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به اعلام یکی از شبکه های اجتماعی ایرانی مبنی بر رایگان بودن هزینه های اینترنت اظهار داشت: این کار خوب است و باید از راه حل ها استفاده کرد تا مردم به میل خود از شبکه های اجتماعی ایرانی استفاده کنند نه این که با اجبار و اکراه باشد.

وی ادامه داد: کارها باید شکل قانونی پیدا کرده و از شکل توصیه ای خارج شود، اگر فضای مجازی سامان پیدا کند یکی از مشکلات جدی کشور حل خواهد شد، متأسفانه اخیر در فضاهای غربی مردم را به فعالیت اقتصادی نادرست کشانده اند، باید توجه داشت که غربی ها کلاهبردار هستند، غربی ها اصلا قابل اعتماد نبوده و بی انصاف و بی رحم هستند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: می بینیم که غربی ها راضی نمی شوند داعش و تروریست ها از بین بروند بلکه می خواهند اختلافات وجود داشته باشد تا اسلحه بفروشند و پول مردم را بگیرند، غرب هیچگاه راضی نمی شود که در منطقه صلح باشد.

وی با تأکید بر توجه مسؤولان به مسائل اسلامی و دینی عنوان کرد: مسائل اسلامی مانند حجاب و غیر آن نباید کمرنگ شود چرا که اگر دستورات اسلامی کمرنگ شود در واقع زمینه برای پذیرفتن سلطه غرب فراهم خواهد شد، اعتقادات و تمایلات مذهبی است که هرچه پررنگ تر باشد استقلال کشور را تقویت می کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه شهر مقدس قم خاطرنشان کرد: مسؤولان باید به قم آنچنان که شایسته موقعیت آن است توجه داشته باشند و قم شهری نمونه باشد، قم زادگاه انقلاب اسلامی و تشیع در کشور است و از زمانن اهل بیت(ع) مورد توجه بوده است که باید شهری آبرومند باشد؛ قم استعداد بیش از این را دارد.

وی همچنین از تلاش های رییس مجلس تقدیر کرد و نگاه اعتدالی در امور را سبب پیشرفت بیشتر دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه