English

امام جمعه قم:

امروز دشمنان درصدد راه های جدیدی برای تحریم کشور هستند

امام جمعه قم گفت: امروز دشمنان در تلاش هستند که نقض عهد کنند و برجام را کنار بگذارند و درصدد راه های جدیدی برای تحریم کشور هستند.

امروز دشمنان درصدد راه های جدیدی برای تحریم کشور هستند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم امروز در خطبه نماز جمعه در مصلی قدس قم عنوان کرد: روز جمهوری اسلامی، روز بسیار بزرگی است، ۴۰سالگی انقلاب اسلامی باید جشن گرفته شود و در عین حال باید با آسیب شناسی و بازنگری، مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در این چهل سال، ملت ما از بحران های بزرگی عبور کردند، اظهار کرد: هیچکس شاید باور نمیکرد که نظام الهی در این دنیای آشوب‌زده و در این جنگل ظلم و ستم، بتواند 40 سال در برابر این امواج طوفانی مقاومت کند؛ ملت انقلابی ایران با رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری از همه این بحران ها گذشتند و از پایه های نظام اسلامی صیانت کردند.

اعرافی افزود: امروز بار دیگر همه ستمگران عالم برای صدمه زدن به نظام اسلامی جمع شدند و توطئه های فراوانی در جریان است؛ نیاز به یک بصیرت ویژه و حضور آگاهانه ملت در عرصه وجود دارد تا از بحران های جدید عبور کنیم؛ در بحران جدید همه معاندان، جریان های نفاق و استکبار و جریان ارتجاع منطقه جمع شدند تا به جمهوری اسلامی لطمه وارد کنند و گاهی انسان هایی با غرض ورزی ها، تابع سیاست های استکباری می‌شوند.

وی گفت: دشمنان انقلاب اسلامی در صدد تحریف و نفوذ، استحاله نظام اسلامی، تحریم های سنگین و مستمر، ناامید سازی مردم، بزرگنمایی مشکلات و کوچک سازی خدمات انقلاب اسلامی، ضربه زدن به محور ولایت و امامت هستند و این موضوع بسیار خطرناک است.

اعرافی با بیان اینکه وفاق مستکبران جهان علیه انقلاب اسلامی به وجود آمده است، تصریح کرد: امروز دشمنان در تلاش هستند که نقض عهد کنند و برجام را کنار بگذارند و درصدد راه های جدیدی برای تحریم کشور هستند.


مدیر حوزه های علمیه کشور، حجاب را انتخاب زن مسلمان، از ضروریات اسلامی و قانون کشور دانست و اظهار داشت: متاسفانه گاهی افرا این امور واضح دینی را انکار می‌کنند و این یکی از زمینه های نفوذ دشمن است.

وی افزود: در آستانه روز جمهوری اسلامی باید خداوند را بابت این نعمت بزرگ شاکر باشیم و آسیب ها را شناسایی و راه های خطا را اصلاح کنیم؛ امیدواریم دشمنان، بار دیگر طعم تلخ شکست را از ملت رشید اسلام و جریان مقاومت بچشند.

 اعتکاف فرصت مناسبی برای خودسازی است

اعرافی، اعتکاف را فرصت مناسبی برای خودسازی دانست و تصریح کرد: مردم و علی الخصوص جوانان از این فرصت استفاده کنند تا همانند سال های قبل این مراسم با شکوه هرچه بیشتر برگزار شود.

امام جمعه قم در خصوص نام گذاری شعار سال نیز گفت: در برابر توطئه دشمن باید به اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم که شامل چند عنصر مهم است، یکی از این عناصر مبارزه با فساد، فقر و تبعیض است و همه باید به دنبال مقابله با آن باشند؛ توسعه عدالت، درون زا بودن و دانش بنیان بودن اقتصاد، مبارزه با قاچاق و حمایت از کالای داخلی از عناصر مهم دیگر اقتصاد مقاومتی هستند.

وی مبارزه با قاچاق و توسعه خرید و فروش کالاهای داخلی را تنها راه نجات اقتصاد و توسعه اشتغال دانست و ادامه داد: مصرف کنندگان باید سعی کنند تا حدامکان از کالای داخلی و از محصولی که مشابه داخلی دارد حمایت کنند و از فروشندگان، تجار و سرمایه گذاران نیز انتظار می‌رود که به کالاهای داخلی توجه بیشتری کنند تا بازار داخلی رونق پیدا کند.

اعرافی تصریح کرد: دولت و مسئولان باید به حمایت از تولید و اشتغال داخلی بپردازند و یک برنامه دقیق عملی برای حمایت از کالای ایرانی ترسیم شود و در پایان سال بگویند که با توجه به این برنامه، چه میزان کالای داخلی رواج یافته و اشتغال ایجاد شده است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان باید کمتر وارد حواشی شوند و لازم نیست وارد بعضی مباحث نظری شوند؛ مسئولین باید به آسیب های اجتماعی و مشکلات مردم بپردازند و درصدد رفع آن ها باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه