English

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد:

نخستین جلسه کمیته اجرایی مجمع استانی سلامت برگزار شد/نیاز به تشکیل مجمع سلامت محله‌ها نیز احساس می‌شود

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: نخستین جلسه کمیته اجرایی مجمع استانی سلامت، در معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تشکیل شد

نخستین جلسه کمیته اجرایی مجمع استانی سلامت برگزار شد/نیاز به تشکیل مجمع سلامت محله‌ها نیز احساس می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علی داودی گفت: در راستای تاکید وزیر بهداشت بر ضرورت تشکیل مجامع سلامت، نخستین جلسه کمیته اجرایی مجمع استانی سلامت با حضور معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، نماینده استانداری و سایر اعضای کمیته اجرایی مجمع استانی سلامت در دفتر معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تشکیل شد.

 معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به دستورالعمل وزارت بهداشت مبنی بر تشکیل مجامع سلامت در استانها، بیان کرد: در استان‌ گیلان نیز مجمع استانی سلامت، به ریاست استاندار و مشارکت مدیران کل دستگاه‌های اجرایی تشکیل می شود و در شهرستان‌ها، مجمع سلامت شهرستان به ریاست فرمانداران و با حضور مسوولان شهرستان‌ها در راستای افزایش سلامت فعالیت خواهند کرد.

نیاز به تشکیل مجمع سلامت محله‌ها احساس می‌شود

وی با بیان این که ۷۵درصد از اقدامات حوزه سلامت مربوط به مردم و ارگان‌های بین بخشی و ۲۵ درصد به بخش بهداشت و درمان مرتبط است، افزود: نیاز به تشکیل مجمع سلامت محله‌ها نیز احساس می‌شود که می‌توان از پتانسیل مساجد، مدرسه‌ها و فرهنگسراها برای ارتقای سطح سواد سلامت جامعه بهره برد.

در ادامه، علی صدر رییس دبیرخانه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، دستورالعمل اجرایی مجمع سلامت استان را برای حاضرین در جلسه تشریح کرد و در پایان مقرر شد پس از صدور ابلاغ توسط استاندار گیلان، فرمانداریهای شهرستانها نسبت به تشکیل جلسه و انجام هماهنگی های لازم اقدام کنند.

سلامت

مجمع سلامت عبارت است از سازماندهی مبتنی بر فرایندهای اجتماعی، مشارکتی و نظام مند با حضور ذیربطان از بخش های دولتی و غیردولتی در سطح استان و شهرستان که سالانه با حضور حداکثری مسوولان استانی و ذیربطان سلامت برای تبادل دانش، نظرات و تجربیات، یادگیری جمعی و گفتمان سازی درباره رویکرد سلامت همه جانبه و انسان سالم، تبیین اولویت های سلامت و حمایت طلبی برای آنها برگزار می شود و در نهایت منجر به توصیه های سیاستی عمومی سالم می گردد.

بر اساس دستورالعمل اجرایی مجمع سلامت استان،  استاندار گیلان ریاست مجمع استانی سلامت گیلان را بر عهده دارد  و دبیر این مجمع، رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، می باشد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی