English

انتقاد آیت الله سبحانی از تعطیلی های حوزه:

مسؤولان برای تعطیلات حوزه ها چاره اندیشی کنند

آیت الله سبحانی گفت: متأسفانه مسأله تعطیلی به حوزه ها نیز سرایت کرده است و با این تعطیلی های بسیار، بعید است که حوزه بتواند مانند شیخ عبدالکریم حائری تربیت کند، مسؤولان باید برای معضل تعطیلات زیاد حوزه چاره اندیشی کنند

مسؤولان برای تعطیلات حوزه ها چاره اندیشی کنند

به گزارش خبرگزاری موج، آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید صبح امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به روایاتی از  ائمه طاهرین(ع) گفت: بر اساس روایت اهل بیت(ع) هر روزی که انسان در آن گناه نکرده و بندگی خداوند متعال را انجام دهد عید است.

وی افزود: معنای عید این نیست که خورشید بعد از اتمام برج ها مجدد به برج حمل بازگردد، این عید لغوی است اما در شرع هر روزی که انسان معصیت نکرده و از خداوند متعال نافرمانی نکند روز فرح و شادمانی است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که شادمانی ما در کشور این است که دستورات الهی از جمله حجاب رعایت شود، اظهار داشت: در همه زمان ها به ویژه عید باید دستورات الهی به ویژه در قم و در جوار حرم مطهر حضرت معصومه(س) رعایت شود؛ باید تلاش کنیم که عید ما روزهای شادی و ترک گناهان باشد.

وی با اشاره به خسارات ناشی از سفرهای بسیار در ایام نوروز ادامه داد: رسانه ها اعلام می کنند که بر اثر تصادفات افراد بسیاری کشته می شوند حال چرا باید مردم را بی دلیل دعوت به سفر کرد؟، در ایام عید می توان به صله ارحام، بیماران، نیازمندان و اصلاح اوضاع داخلی رسیدگی کرد.

آیت الله سبحانی ابراز داشت: گاهی آنچنان مردم را داغ کرده اند که چند روز قبل از عید هرکس وسیله ای پیدا می کند به سفر می روند، با توجه به عدم استاندارد جاده ها و خودروها و عدم رعایت برخی رانندگان آسیب های بسیاری متوجه مردم و جامعه خواهد شد و در پایان این ایام ناجا اعلام می کند که افراد بسیاری کشته و مجروح شده اند.

وی عنوان کرد: مردم باید به خانه و خانواده خود رسیدگی کنند و رسانه ها نباید مدام مردم را به رفتن به مسافرت تشویق کنند، حال اگر کسی سفر ضروری دارد جای بحث نیست اما سفرهای غیرضروری باید کاهش پیدا کند تا شاهد کاهش آسیب ها باشیم.

این مرجع تقلید همچنین با اشاره به تعطیلات زیاد حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: متأسفانه این مسأله به حوزه ها نیز سرایت کرده است، در حالی که مرحوم آیت الله بروجردی نزدیک عید و آیت الله گلپایگانی در روز عید درس گفت، چرا این روزها باید درس ها تعطیل باشد؟ با این تعطیلی های بسیار بعید است که حوزه بتواند مانند شیخ عبدالکریم حائری تربیت کند، مسؤولان باید برای معضل تعطیلات زیاد حوزه چاره اندیشی کنند

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی