English

خط آهن بین المللی آستارا- آستارا به بهره برداری رسید

با حضور رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان و معاون وزیر و راه شهرسازی ایران خط آهن بین المللی آستارا- آستارا به بهره‌برداری رسید.

خط آهن بین المللی آستارا- آستارا به بهره برداری رسید

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، با حضور جاوید قربان اف رئیس راه آهن جمهوری آذربایجان و خادمی معاون وزیر و راه شهرسازی  ایران، استاندار گیلان و  جمعی از مسئولان عالی استان و شهرستان خط آهن بین المللی آستارا- آستارا به بهره برداری رسید.

جمهوری آذربایجان برای این خط آهن از مرز ایران تا بارانداز آن 60 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده و همچنین 500 میلیون دلار برای بارانداز تا رشت نیز سرمایه گذاری خواهد کرد.

خط آهن- بین المللی آستارا- آستارا

مجموع مسیر آستارا - آستارا از آستارای جمهوری آذربایجان آغاز و به آستارای ایران ختم می‌شود که 8 و نیم کیلومتر از این پروژه در داخل خاک آستارای آذربایجان و نیز یک و نیم کیلومتر از آن در خاک جمهوری اسلامی ایران است.

پروژه راه آهن آستارا- آستارا که هم اکنون بخشی از آن با ورود کالای بار از کشور آذربایجان مورد استفاده آزمایشی قرار دارد،  همزمان با سفر دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان  به ترکمنستان  به بهره برداری رسید.

اتصال خط ریلی بین المللی آستارا-آستارا سرآغاز برقراری فصلی جدید و مشترک در همکاری های دو جانبه دو کشور همسایه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان است.

خط آهن بین المللی آستارا- آستارا

پیش بینی می شود در مرحله نخست، سالانه 2 میلیون تن کالا از این خط ریلی حمل و نقل شود و بعد از اتصال آستارا به خط آهن قزوین - رشت، این ظرفیت تا پنج میلیون تن افزایش یابد.

عملیات ریل‌گذاری خط آهن بین‌المللی آستارا-آستارا به طول ۲ هزار و ۲۲۵ متر در محدوده خاک جمهوری اسلامی ایران و شهرستان مرزی آستارا که تکمیل‌کننده طرح ارتباط ریلی ۲ کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان است، با فعالیت نیروهای متخصص و فنی راه‌آهن ۲ کشور تا محل بارانداز آستارای ایران به اتمام رسید.

بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده و با جمهوری آذربایجان 38 کیلومتر مرز خشکی و 15 کیلومتر مرزی آبی دارد و گمرک این شهرستان از مبادی مهم صادرات و واردات کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی