English

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت:

بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده و سوخته است

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر آتش سوزی در استان مهار شده است اما تخمین زده می شود که بین 100 الی 150 هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده و سوخته است.

بین 100 الی 150 هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده و سوخته است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهرداد بائوج لاهوتی در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی در آتش‌سوزی جنگل‌های گیلان، گفت:  باد بسیار گرمی در استان وزیدن گرفت که درجه حرارت به بالای 30 درجه سانتیگراد افزایش یافت و همچنین افزایش دو الی سه برابری مسافران در استان عمدتا در طبیعت و جنگل استراحت می کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: بر این اساس کافی است فردی برای رفع امور شخصی آتش افروخته باشد و بدون توجه نسبت به خاموش کردن آن اقدام نکرده باشد.

60 منطقه به صورت لکه ای دچار حریق شده است

وی با اشاره به اینکه 12 شهرستان از 16 شهرستان و به عبارتی 60 منطقه به صورت لکه ای دچار حریق شده است، ادامه داد: در حال حاضر آتش سوزی در استان مهار شده است اما تخمین زده می شود که بین 100 الی 150 هکتار از جنگل های استان دچار حریق شده و سوخته است.

دستگاه های ذیربط و نیروهای مردمی همکاری خوبی داشتند

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه باید اذعان کرد که دستگاه های ذیربط و نیروهای مردمی همکاری خوبی داشتند تا مهار آتش سوزی به خوبی انجام شود، افزود: شخصا از نزدیک شاهد حضور نیروهای مسئول در این زمینه بودم از این رو باید اذعان کرد که اگر مدیریت خوبی صورت نمی گرفت، میزان خسارات افزایش می یافت.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مردم کشورمان باید بدانند وقتی در جنگل وارد می شوند باید مولفه های ایمنی را رعایت کنند زیرا طبیعت به همه مردم تعلق دارد و این مهم باید به فرهنگ تبدیل شود تا دیگر شاهد بروز چنین خساراتی نباشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه