English

وزش شدید باد گرم در گیلان خسارت بر جای گذاشت/ بیش از ۱۰۰ هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

بر اثر وزش باد شدید شب گذشته و وقوع آتش‌سوزی گسترده در نقاط مختلف گیلان به واحد های مسکونی و اراضی جنگلی و مراتع خسارت وارد کرد.

وزش شدید باد گرم در گیلان خسارت بر جای گذاشت/ بیش از 100 هکتار از جنگل‌های گیلان طعمه حریق شد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  60 نقطه از اراضی جنگلی و بیش از یک‌صد هکتار از اراضی منابع طبیعی استان گیلان دچار حریق شد و وسعت آتش‌سوزی طی 10 سال اخیر بی‌سابقه بود.

از ساعت 20 شب گذشته یک جبهه هوای گرم وارد استان گیلان می شود و باد گرم  با شدت بسیار زیاد  12 شهرستان گیلان را تحت تأثیر خود قرار داد و بخش وسیعی از جنگل‌ها طعمه حریق شد.

آتش سوزی2

احمد معتدی حقی رئیس اداره منابع طبیعی لاهیجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج در گیلان، با اشاره به ابعاد گسترده آتش سوزی جنگلهای گیلان درشب گذشته اظهار کرد: روز گذشته حول ساعت پنج عصر آنش سوزی شروع و تا ساعت 10شب ادامه داشت که در دوازده نقطه بصورت همزمان آتش سوزی صورت گرفت.

وی افزود: آنش سوزی شب گذشته یکی از بی سابقه ترین و گسترده ترین آتش سوزیهای جنگلهای لاهیجان طی ده الی دوازده سال اخیر بود.

آتش سوزی3

این مسئول با بیان اینکه هم اکنون آتش به طور کامل مهار شده و تحت کنترل ماست ادامه داد: بی احتیاطی مسافران دلیل اصلی آتش سوزی بود که متاسفانه توجه به وزش باد گرم در گیلان حتی پرت کردن ته یک سیگار نیز میتواند منجر به آتش سوزی شود.

بی احتیاطی مسافران دلیل اصلی آتش سوزی

رئیس اداره منابع طبیعی لاهیجان با بیان اینکه بی احتیاطی مسافران دلیل اصلی آتش سوزی جنگلهای گیلان در شب گذشته بود، گفت:به دلیل وزش باد گرم در گیلان، انداختن یک ته سیگار هم میتواند منجی به آتش سوزی در جنگل ها شود.

آتش سوزی 1

همچنین آتش سوزی جنگل های روستاهای گردکرف، زمیدان، مراد دهنده ی سوستان،  تموشل از توابع بخش مرکزی لاهیجان که به دلیل باد گرم رخ داد.

در مجموع 11 نقطه از جنگل های طبیعی، باغ های چای، مناطق نهالکاری و درختان سوزنی برگ کاج در شهرستان لاهیجان به طور همزمان دچار آتش سوزی شدند که از نظر حجم، بی سابقه بوده است.

آتش سوزی جنگل های گیلان

براساس این گزارش، حدود ۲۳ هکتار از جنگل های لیفکوخندان، چناررودخان، ویسرود و شفارود شهرستان شفت  نیز دچار آتش سوزی شد.

450 میلیون تومان خسارت منازل مسکونی املش

بر اثر وزش باد شدید شب گذشته به سربندی 30 واحد مسکونی اعم از شهری و روستایی  شهرستان املش بین 30 تا 80 درصد خسارت وارد شد و 450 میلیون تومان خسارت برجای گذاشت.

آتش سوزی

یونس محمودی فرماندار املش گفت: علاوه بر تخریب سربندی متزل مسکونی در شهر املش و روستاهای شندربالنگه، هردوآب، لگموج، سورکوه در بخش مرکزی املش و روستاهای پردین لنگه، گورج، لرود، سیاخلک و جورگوابر، سربندی دو واحد انباری، مرغداری و یک عدد تیرچراغ برق هم آسیب وارد شد.

قطع جریان برق در نقاط مختلف شهرستان املش

شدت وزش باد در شهرستان املش در شب گذشته به حدی زیاد بوده که باعث قطع جریان برق در نقاط مختلف شهرستان شد که به همت مأموران امور توزیع برق این شهرستان به شبکه سراسری وصل شد.

 بر اثر وزش شدید باد گرم در صومعه سرا،  سقف خانه های گوراب زرمیخ روستای تازه آباد تطف تخریب و دچار خسارت شد.

آتش سوزی 4

میزان خسارات وارده در حال ارزیابی است

به گفته حجت شعبانپور معاون عمرانی استانداری گیلان، با توجه به وقوع آتش‌سوزی گسترده اخیر در سطح بسیار وسیعی از جنگل‌های گیلان در حال حاضر به‌هیچ عنوان نمی‌توان میزان خسارات وارده را به‌صورت دقیق بیان کرد.

شعبانپور گفت: در جریان آتش‌سوزی شب گذشته بیش از یک‌صد هکتار از اراضی منابع طبیعی به‌ویژه جنگل‌های استان طعمه حریق شده‌اند.

آتش-سوزی

معاون عمرانی استانداری گیلان افزود: تیمی متشکل از بنیاد مسکن و مدیریت بحران استان گیلان در حال انجام ارزیابی و برآورد خسارت هستند که پس از تکمیل،‌ گزارش مربوطه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه