English

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان

هشدار پلیس فتا گیلان درباره خرید بازی‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گیلان به کودکان و نوجوانان درباره خرید بازی‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی، هشدار داد .

هشدار پلیس فتا گیلان درباره خرید بازی‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سرهنگ ایرج محمد خانی با هشدار درباره خرید بازی‌های آنلاین از شبکه‌های اجتماعی،  گفت: در بین کاربران علاقمندان زیادی وجود دارند که حاضر‌اند با خرید اکانت‌‌‌های مراحل بالاتر سریعتر به مرحله پایانی بازی برسند.

این مقام انتظامی افزود: امروزه خرید و فروش اکانت بازی‎های رایانه‌ای در دنیای مجازی با اقبال زیادی مواجه شده و به امری عادی تبدیل گشته است، به طوری که برخی از هموطنان با ایجاد اکانت کاربری و رساندن بازی به مرحله‌ای که برای کاربران جذابیت لازم را داشته باشد، مبادرت به فروش اکانت کاربری خود می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی افراد سودجو و فرصت طلب با انتشار موارد خلاف واقع و انجام تبلیغات فریبنده از خریداران اکانت‌های بازی‌ها که معمولاً کودکان و نوجوانان هستند، سوءاستفاده کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند، به خانواده‌ها توصیه کرد: نظارت کافی بر فعالیت‌های سایبری کودکان و نوجوانان خود اعمال کنند تا فرزندانشان در دام مجرمان سایبر، گرفتار نشوند.

بازی رایانه ای

کاربران نوجوان مراقب افراد شیاد و کلاهبردار باشند

سرهنگ محمدخانی اضافه کرد: کاربران نوجوان مراقب افراد شیاد و کلاهبردار، هنگام خرید و فروش امکانات و تجهیزات مجازی در بازی رایانه‌ای باشند، و برای خرید اکانت‌های بالاتر بازی‌ها ، از فروشگاه های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند و از خرید اکانت ها از کاربران شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند چرا که فروشندگان شبکه‌های اجتماعی قابل اعتماد نیستند و احتمال اینکه جزء مجرمان سایبری باشند دور از انتظار نیست.

انتشار نسخه‌های جعلی بازی حاوی ویروس و بدافزار

این مقام انتظامی در خصوص دانلود بازی‌ها نیز اظهار داشت: بعضی هکرها با انتشار نسخه‌های جعلی بازی که حاوی ویروس و بدافزار است بر روی اینترنت قصد آسیب رساندن به کاربرانی را دارند که برای دریافت این بازی ها پولی پرداخت نمی‌کنند و به صورت غیر مجاز این بازی‌ها را دانلود می کنند که این امر می‌تواند زمینه‌ی سرقت اطلاعات مهم کاربران را فراهم کند .

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی گیلان در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی