English

با اجرای طرح سلامت نوروزی به انجام رسید؛

معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان/ ۱۹۰ سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی

با اجرای طرح سلامت نوروزی و با حضور شبانه روزی 250 بازرس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان معدوم شد.

معدوم سازی بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان/  190 سامانه  ارتباطات و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد عباسی کاکرودی بیان کرد: در راستای اجرای طرح سلامت نوروزی از 15 اسفندماه در گیلان و به همت 250 بازرس بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تاکنون بیش از 18 تن مواد غذایی غیر بهداشتی در گیلان معدوم شده است.

27 هزار مورد بازرسی از اماکن و محل های تولید و عرضه مواد غذایی

وی گفت: از آغاز طرح تا کنون، بیش از 27 هزار مورد بازرسی از اماکن و محل های تولید و عرضه مواد غذایی، سامانه های آبرسانی و اماکن بین راهی به عمل آمده است.

بازرسی-از-اماکن-غذایی

عباسی افزود: در این خصوص، هزار و 998 مورد نمونه برداری از مواد غذایی و حدود 6 هزار مورد سنجش با تجهیزات پرتابل به انجام رسید و هزار و 668 مورد اخطار برای مراکزی که موارد بهداشتی را رعایت نکرده بودند صادر و 388 مرکز متخلف به مراکز قضایی معرفی شدند  52 مرکز غیر بهداشتی نیز پلمپ گردید. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تقدیر از تلاش بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط، تصریح کرد: در حالی که اکثریت کارمندان در ایام تعطیلات نوروز در کنار خانواده های خود هستند، بازرسان و کارشناسان بهداشت محیط استان در حال انجام یک کار انسانی برای حفظ و ارتقای سلامتی مردم جامعه هستند.

بازرسی از اماکن

عباسی تاکید کرد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی با سامانه ارتباطات و رسیدگی به شکایات بهداشتی مردمی 190 تماس گرفته و مورد را اعلام نمایند تا بازرسان بهداشتی در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه