English

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان خبر داد؛

آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان از آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رضا علیزاده در تشریح اقدامات نوروزی این اداره کل در نوروز97 از آمادگی کامل استان برای میزبانی از گردشگران نوروزی خبر داد.

وی با بیان اینکه علاوه بر تاسیسات اقامتی استان؛ مراکز اسکان فرهنگیان،‌ خوابگاه‌های دانشجویی و مهمانسراهای دولتی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی گیلان آماده اسکان مسافران نوروزی هستند،اذعان داشت:امکان اقامت قریب به2000نفر جهت اسکان مسافران نوروزی در سراسر استان گیلان افراهم شده است.

مراکز بومگردی گیلان ظرفیتی بین 200 تا 300 نفر برای پذیرش مسافر دارند

علیزاده با بیان اینکه مراکز بومگردی گیلان ظرفیتی بین 200 تا 300 نفر برای پذیرش مسافر دارند افزود:‌ مراکز بوم‌گردی گیلان فرصتی بسیار خوب جهت معرفی الگوهای معماری‌ کهن،‌ آشنایی مسافران با پیشینه تاریخی گیلان و دسترسی به انواع غذاهای محلی و ارگانیک را فراهم می‌آورد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان گیلان خاطرنشان کرد‌:‌ افزایش مزیت‌های اقتصادی ناشی از سفر در سطح روستاها و رونق اقتصادی حاصل از گردشگری به مناطق مختلف استان گیلان ‌نقش مهمی در ارتقای اقتصادی و افزایش درآمدهای روستائیان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان به راه‌های افزایش مدت ماندگاری گردشگران در گیلان اشاره و اظهار داشت:‌ توسعه زیرساخت‌‌های گردشگری،‌ ساماندهی سازمان‌یافته مسافران در مراکز اقامتی‌، و استفاده از ظرفیت‌های بخش بوم‌گردی از مواردی است که می‌تواند در مدت ماندگاری گردشگران موثر واقع شود.

بازارچه-نوروزی

جاذبه‌های طبیعی گیلان را عاملی مهم در ورود و ماندگاری مسافران

دبیر ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر استان گیلان عنوان کرد:‌ در طول سال 96 قریب به 6 هزار بازدید نظارتی از مراکز اقامتی و توریستی توسط بازرسان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری گیلان انجام شد که در طول ایام تعطیلات نوروزی نیز با شدت بیشتری ادامه می‌یابد.

ماسوله

فعالیت اکیپ‌های ویژه نظارتی

علیزاده از فعالیت اکیپ‌های ویژه نظارتی خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ بازرسان اکیپ‌های ویژه در طول ایام نوروز با هر گونه گران فروشی، کم فروشی ‌و ارائه نامطلوب خدمات در سطح استان گیلان برخورد خواهند نمود.

برگزاری ویژه برنامه های متعدد نوروزی

این مسئول به برگزاری ویژه برنامه های متعدد نوروزی خبر داد و با اشاره بر لزوم اشاعه فرهنگ بومی محلی از برپایی سفره هفت سین سنتی در چند نقطه از گیلان،اجرای چندین نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه عکس و کتاب،نمایشگاه سفال،نمایشگاه سکه ، نمایشگاه نشان ها و مدال ها،نمایشگاه نقاشی و جشنواره های بومی محلی خبر داد.

نمایش آخرین دستاوردهای باستان شناسی در موزه رشت

وی از نمایش آخرین دستاوردهای باستان شناسی در موزه رشت خبر داد و افزود:در نوروز امسال تلاش شده تا با اجرای ویژه برنامه های نوروزی در کنار ابنیه تاریخی و جاذبه های گردشگری در معرفی این داشته های ارزشمند نیز تلاشی مضاعف صورت گیرد.

تداوم جشنواره های موزه میراث روستایی در ایام نوروز

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان به تداوم جشنواره های موزه میراث روستایی در ایام نوروز اشاره کرد و تصریح نمود:اجرای موسیقی سنتی، برپایی نمایش آیینی، بازی های بومی محلی و پخت غذای محلی از اقدامات ممتازیست که در بزرگترین اکوموزه کشور برگزار خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه