English

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری:

صنعت گردشگری راه‌گشای رفع مشکل اقتصاد و اشتغال کشور است

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: صنعت گردشگری می‌تواند راه‌گشای رفع مشکل اقتصاد و اشتغال کشور باشد.

صنعت گردشگری راه‌گشای رفع مشکل اقتصاد و اشتغال کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از شیراز، علی‌اصغر مونسان رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، در ویژه برنامه تحویل سال ۹۷ حرم مطهر احمدبن‌موسی شاهچراغ(ع) سومین حرم‌ اهل‌بیت(ع) در ایران اسلامی حضور یافت و در گفتگوی زنده برنامه نوبهار شبکه استان فارس شرکت کرد.

معاون رئیس جمهور در این گفتگو با بیان اینکه کشور ایران دارای غنای تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی متنوع و ریاست محترم ‌جمهور برای آن اهمیت ویژه ای قائل است، اظهار داشت: می‌توان این صنعت را راه‌گشای رفع مشکل اقتصاد و اشتغال کشور دانست.

به گفته رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، حوزه گردشگری دارای ابعاد مختلفی است و کشور ما در همه حوزه‌ها دارای ظرفیت‌های منحصر به فردی است و باید با مدیریت خلاق در جهت جذب گردشگر خارجی به منظور توسعه و ارتقاء گردشگری بهره‌مند شد.

وی با اشاره به طرح اشتغال فراگیر، گردشگری را یکی از حوزه‌های مورد توجه دولت در این طرح اعلام و با تأکید بر پتانسیل‌های گردشگری و فرهنگی شهر شیراز و استان فارس خاطرنشان ساخت: آئین و سنت‌های مردم فرهنگ دوست و مهمان‌نواز شیراز به عنوان یک جاذبه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی به‌شمار می‌آید و این شهر خود به تنهایی ظرفیت جذب ۲۰ میلیون گردشگر خارجی را دارد.

معاون رئیس جمهور همچنین به اقدامات مؤثر در راستای پیشرفت فیزیکی طرح‌های توسعه مجموعه‌های تاریخی-فرهنگی حافظیه و سعدیه و موزه پاسارگاد اشاره کرد و به ثمر رسیدن هر چه سریع‌تر این پروژه‌ها را به مردم شیراز نوید داد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور ضمن ادای احترام به ساحت مطهر حضرت احمدبن‌موسی شاهچراغ (ع) و یاد کردن از حافظ و سعدی دو شاعر نامی شیرازی تصریح کرد: تمامی داشته‌هایمان را برای حفظ جایگاه شایسته شهر شیراز به کار خواهیم برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه