English

رئیس مجلس شورای اسلامی :

استفاده از همه ی ظرفیت ها برای میزبانی از زائرین در ایام نوروز

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم بالای سفرهای نوروزی در قم اظهار داشت: بایستی از همه ی ظرفیت ها برای میزبانی از زائرین در ایام نوروز استفاده شود.

استفاده از همه ی ظرفیت ها برای میزبانی از زائرین در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری موج از قم، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حجم بالای سفرهای نوروزی در قم اظهار داشت: بایستی از همه ی ظرفیت ها برای میزبانی از زائرین در ایام نوروز استفاده شود.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان قم طی سخنانی با بیان اینکه گزارش مسئولان نشان دهنده استفاده از تجربیات گذشته است گفت: در ایام نوروز شرایط متفاوئتی در کل کشور داریم که نمی توان سازمان جدا برای آن مشخص کرد.

لاریجانی گفت: در قم و مشهد و شیراز شرایط متفاوت است و چاره ای جز این نداریم که از همه ی ظرفیت ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد مسافرین در روز به حدود 150 هزار مسافر می رسد افزود: در چنین شرایطی آموزش و پرورش بایستی به کمک بخش خصوصی بیاید.

ضرورت آمادگی لازم جهت ارائه ی خدمات

وی اشاره به انتخاب قم به عنوان محل اسکان موقت توسط بخش قابل توجهی از زائرین افزود: آمادگی لازم جهت ارائه ی خدمات در ایام شلوغی ضروری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه بحث جمع آوری افراد سابقه دار توسط نیروی انتظامی قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: تدابیر امنیتی لازم بایستی با قوت در این ایام اجرایی شوند.

لاریجانی

لاریجانی با بیان اینکه در معابر برون شهری حجم ترددها بسیار بالاست افزود: مراقبت های لازم جهت جلوگیری از تخلفات حادثه ساز در جاده ها و مسیرهای برون شهری صورت پذیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال 96 ردیف بودجه ای جهت حمایت از صادرات در مجلس در نظر گرفته شد افزود: مسئولان استان قم از این ظرفیت به خوبی استفاده و دریافت اعتبارات را پیگیری نمایند.

معوقات بانکی یکی از موانع ارائه ی تسهیلات جدید توسط بانک ها

لاریجانی معوقات بانکی را یکی از موانع ارائه ی تسهیلات جدید توسط بانک ها عنوان و اضافه کرد: بایستی از ظرفیت بانک ها در جای خودش که همان تقویت تولید است استفاده کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی رونق تولید و اقتصاد و صادرات کشور را زمینه ساز رشد و توسعه دانست و تصریح کرد: استان قم وجوه مختلفی دارد ولی بایستی در بحث توسعه ی تولید و اقتصاد روستایی نیز اقدامات لازم انجام شود.

نماینده مردم قم با بیان اینکه در تبصره 19 سازوکاری برای واگذاری پروژه های نیمه کاره صورت گرفت افزود: مشوق های خوبی برای واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی در سال جاری در نظر گرفته شد که بایستی مسئولان با قدرت این مهم را پیگیری کنند.

وی بحث بافت فرسوده استان قم را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: در استان قم بافت فرسوده زیادی داریم و بایستی با استفاده از ظرفیت های ایجاد شده برای بهسازی محله های قدیمی استفاده شود.

لاریجانی افزود: بایستی در سال آینده نوسازی بافت فرسوده با قوت پیگیری شود و ما نیز حمایت های لازم را از طرح های بهسازی خواهیم داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه