English

با حضور رئیس جمهوری صورت گرفت:

افتتاح راه آهن کرمانشاه

حسن روحانی با حضور در کرمانشاه، راه آهن فیروزان-کرمانشاه به طول 110 کیلومتر را افتتاح کرد.

افتتاح راه آهن کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز برای بازدید از مناطق زلزله زده و افتتاح خط آهن کرمانشاه وارد این استان شد.

وی در اولین اقدام با حضور در ایستگاه راه آهن کرمانشاه، ضمن بهره برداری از پروژه راه‌آهن فیروزان- کرمانشاه، دستور حرکت اولین قطار مسافربری از کرمانشاه به مقصد مشهد مقدس را صادر کرد.

رئیس جمهوری  هنگام پرده‌برداری از یادمان افتتاح این پروژه، گفت: با توسل به روح مولایمان امیرالمومنین علی(ع) اتصال راه آهن کرمانشاه به خط سراسری ریلی کشور را افتتاح می‌کنیم.

همچنین حسن روحانی در دستور حرکت قطار کرمانشاه-مشهد، اظهار داشت: با میمنت و مبارکی و تبریک به همه مردم قهرمان کرمانشاه، حرکت قطار را برای اولین از این شهر زیبا به سمت مشهدالرضا(ع) اعلام می کنیم.

با بهره برداری از پروژه راه‌آهن فیروزان-کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر امکان اتصال شهر کرمانشاه به شبکه ریلی کشور فراهم و تسهیل ارتباطات، ترانزیت کالا، رفت و آمد مسافران و زائران عتبات عالیات و کاهش ترافیک جاده‌ای میسر خواهد شد.

طرح راه‌آهن غرب کشور به طول ۶۰۵ کیلومتر از ایستگاه سمنگان شروع و ضمن عبور از شهرهای ملایر، نهاوند، کنگاور، صحنه، کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، گیلانغرب و قصر شیرین به شهر خسروی واقع در مرز بین ایران و عراق منتهی شده و از آن پس از طریق خانقین، بغداد، موصل، قامشلی، دیرالزور، رقه و حلب به بندر لاذقیه ختم می‌شود.

طـرح راه آهـن غرب کشور بصـورت یـک خطه، بـا سرعـت ۱۶۰ کیلومتر مسافری و ۱۲۰ کیلومتر باری مشتمل بر محور‌های اراک (سمنگان) - کرمانشاه به طول ۲۶۷ کیلومتر، کرمانشاه - خسروی به طول ۲۶۳ کیلومتر و همدان - ملایر (جوکار) به طول ۷۵ کیلومتر می‌باشد.

بخشی از راه‌آهن غرب کشور، حدفاصل اراک تا ملایر به طول ۹۰ کیلومتر و ملایر تا فیروزان به طول ۶۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است. بخش دیگری از این طرح حدفاصل فیروزان تا کرمانشاه به طول ۱۱۰ کیلومتر آماده بهره برداری است.

اتصال مناطق غربی کشور به شبکه سراسری راه‌آهن، ایجاد بخشی از کریدور ریلی شرق به غرب آسیا از کشورهای آسیای میانه تا دریای مدیترانه، بهره‌مندی زائرین عتبات عالیات از حمل و نقل ایمن ریلی، افزایش سهم قطار در ترانزیت کالا و مسافر داخلی و بین‌المللی و در نتیجه کاهش سوانح رانندگی و مصرف سوخت، توسعه اقتصادی مناطق غربی کشور و بهره‌مندی صنایع کشاورزی، دامپروری و صنعتی از حمل و نقل ریلی از جمله اهداف و مزیت‌های بهره‌برداری از این پروژه ملی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه