English

از ۲۸ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین ۹۷ انجام می شود

خدمات نوروزی هلال احمر گیلان به مسافران نوروزی/راه‌اندازی دو کمپین اجتماعی در گیلان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: برای نوروز 97 خدمات خود را با حضور 2 هزار و 300 نفر از اعضا به مسافران ارائه می‌دهد.

خدمات نوروزی هلال احمر گیلان به مسافران نوروزی/راه‌اندازی دو کمپین اجتماعی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مهدی ولی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان گیلان برای نوروز 97 خدمات خود را با حضور 2 هزار و 300 نفر از اعضا در دو بخش ایمنی سلامت و امداد و نجات به مسافران ارائه می‌دهد.

ا‌ستقرار 76 پست موقت در 22 مبادی ورودی شهرستان‌های استان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود:‌ در بخش ایمنی سلامت، جمعیت هلال احمر با  ا‌ستقرار 76 پست موقت در 22 مبادی ورودی شهرستان‌های استان و مراکز جمعیتی شهرهای بزرگ با کمک هزار و 500 نفر از اعضای جوان هلال احمر به امر خدمات‌رسانی به مسافران می‌پردازد.

ولی‌پور با بیان اینکه خدمات نوروزی از 28 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 ارائه می‌شوند افزود:‌ در قالب پست‌های مستقر شده جمعیت هلال احمر توزیع انواع پوستر، بروشور و لوح‌های آموزشی بین گردشگران جهت معرفی نقاط پرخطر و مناطق گردشگری استان گیلان انجام می‌شود.

راه‌اندازی دو کمپین اجتماعی در گیلان

وی از راه‌اندازی دو کمپین اجتماعی در گیلان خبر داد و بیان داشت:‌ ایجاد کمپین "نه به تصادفات‌"‌ و کمپین"‌ نه به اعتیاد"‌ و همچنین ارائه نرم‌افزار "گیلداد" به مسافران که به معرفی نقاط گردشگری و ارائه اطلاعات مراکز تفریحی و خدماتی می‌پردازد از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان عنوان کرد: ‌در طول ایام نوروز 97 نیز به‌طور روزانه تعداد 130 تا 140 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر گیلان در پست‌های ایمنی و سلامت، خدمات لازم آموزشی،‌ گردشگری،‌ فرهنگی و امدادی را به مسافران و گردشگران ارائه می‌دهند.

وی به بخش امداد و نجات و مجموعه اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت:‌ این خدمات مختلف در سطح 22 پایگاه ثابت و پست موقت امداد و نجات و 16 شعبه و مرکز جمعیت هلال احمر استان گیلان به مردم و مسافران نوروزی در مواقع اضطراری ارائه می‌شود.

ولی‌پور با بیان اینکه این خدمات با حضور 600 نجاتگر و 200 نفر از اعضای جمعیت هلال احمر انجام می‌شود بیان داشت:‌ جمعیت هلال احمر گیلان از تاریخ 25 اسفند 96 تا 15 فروردین 97 توسط 100 دستگاه خودوری امداد و پشتیبانی و یک دستگاه بالگرد خدمات امدادی خود را انجام می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ 2 هزار و 300 نفر از امدادگران و نجاتگران داوطلب و جوان به‌مدت 20 روز در سطح 106 پایگاه،‌ پست موقت و شعبه در سراسر استان گیلان خدمات ایمنی و سلامت و امداد و نجات را به مردم و گردشگران نوروزی ارائه می‌دهند.

وی به برخی از برنامه‌های جمعیت هلال احمر در سال 97 اشاره کرد و ابراز داشت:‌ نوسازی ناوگان امدادی،‌ تکمیل مرکز امداد هوایی،‌ بهره‌برداری از سه پایگاه جمعیت هلال احمر در سه شهرستان آستانه‌اشرفیه،‌ رضوانشهر و شفت از جمله اقدامات و طرح‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

ولی‌پور با تاکید بر موضوع جذب اعضای این جمعیت در سال 97 تصریح کرد:‌ قصد داریم با اجرای یک طرح 5 ساله در بحث جذب اعضا، یک درصد جمعیت ساکن استان گیلان را به‌عنوان داوطلب در حوزه خدمات اجتماعی و 5 درصد جوانان ساکن استان را به‌عنوان اعضای جوان این جمعیت جذب کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به برخی اقدامات انجام شده سال 96 اشاره کرد و گفت:‌ در حوزه امداد و نجات هزار و 469 عملیات تا تاریخ ‌20 اسفند 96 انجام ‌شد که خدمات لازم به آسیب ‌دیدگان سوانح توسط نجاتگر جمعیت هلال احمر با موفقیت انجام شد.

هلال احمر گیلان

وی با بیان اینکه تعداد مأموریت‌های هلال احمر در استان گیلان 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته‌ است اظهار داشت:‌ 11 هزار و 678 نفر حادثه دیده در سطح استان تحت پوشش خدمات امدادی جمعیت هلال احمر استان قرار گرفتند که 65 درصد این مأموریت‌ها در حوزه حوادث جاده‌ای بود.

 ‌هزار و 231 نفر نجات‌یافته در سال 96 تعداد

ولی‌پور با اشاره به اینکه در سال 96 تعداد ‌هزار و 231 نفر نجات‌یافته داشتیم عنوان کرد: از این تعداد حدود هزار و 64 نفر به مراکز درمانی انتقال داده ‌شدند و 185 نفر نیز به‌صورت سرپایی از خدمات ارائه شده نیروهای جمعیت هلال احمر استان گیلان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان پروازهای امدادی انجام شده را برشمرد و بیان داشت:‌ ‌4 پرواز امداد هوایی جهت انتقال 10 نفر مصدوم صدمه دیده از حوادث مختلف به مراکز درمانی و بیمارستان‌های سطح استان توسط جمعیت هلال احمر گیلان در سال 96 انجام شده است.

وی ارائه خدمات آموزشی در سال 96 را از جمله برنامه‌های انجام شده عنوان کرد و گفت:‌ در حوزه آموزش‌های تخصصی امداد و نجات 65 دوره آموزشی در استان گیلان برای 3 هزار نفر از امدادگرانی که با جمعیت هلال احمر استان همکاری می‌کنند برگزار شده است.

ولی‌پور به آموزش‌های همگانی ارائه شده نیز اشاره کرد و اظهار داشت:‌ 538 دوره آموزشی 5 ساعته برای 13 هزار و 794 نفر و ارائه آموزش‌های عمومی کمک‌های اولیه برای 9 هزار و 375 نفر از جمله دیگر برنامه‌های آموزشی جمعیت هلال احمر در استان گیلان در سال 96 است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان از افزایش تعداد مربیان کمک‌های اولیه خبر داد و عنوان کرد:‌ با برگزاری دوره آموزشی که پس از حدود ‌10 سال برای تعداد 30 نفر از داوطلبان مربوطه انجام گرفته است تعداد این مربیان در سال 97 به 97 نفر افزایش پیدا می‌کند.

آموزش نیروهای جمعیت هلال احمر استان گیلان در مراکز علمی و کاربردی

ولی‌پور به آموزش نیروهای جمعیت هلال احمر استان گیلان در مراکز علمی و کاربردی اشاره کرد و افزود:‌ در سال 96 در مجموع تعداد 203 نفر در حال آموزش دیدن دوره‌های تخصصی مرتبط با هلال احمر در سطح مراکز علمی و کاربردی استان هستند که این آموزش‌ها در 9 رشته مختلف ارائه می‌شوند.

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر توسط جمعیت هلال احمر استان گیلان در سال 96 عنوان کرد:‌ کسب رتبه عالی انسانی در اجرای برنامه‌های استانی،‌ رتبه عالی در اعزام تیم‌های حمایت روانی به مناطق زلزله‌زده و رتبه برتر کشور در طرح ملی کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله این موارد است.

راه‌اندازی مرکز جامع توان‌بخشی از نیارهای بسیار ضروری استان گیلان است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان به یکی از نیازهای اساسی استان ا‌شاره کرد و عنوان کرد:‌ راه‌اندازی مرکز جامع توان‌بخشی از نیارهای بسیار ضروری استان گیلان است که برای راه‌اندازی و ایجاد آن به کمک همه مسئولان استانی،‌ خیران و اصحاب رسانه‌ نیاز اساسی داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی