English

ذخیره سازی دو هزار و ۵۰۰ تن میوه شب عید در خوزستان

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان گفت: به میزان 2 هزار و 500 تن میوه در 4 سردخانه خوزستان ذخیره سازی شد.

ذخیره سازی دو هزار و 500 تن میوه شب عید در خوزستان

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، مهدی صیاحی ظهر امروز طی نشست خبری با اصحاب رسانه در رابطه با تنظیم بازار میوه شب عید اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تعاونی کشور به‌ منظور تأمین میوه بازار شب عید از 5 ماه گذشته برنامه‌ریزی و میوه موردنیاز تأمین شد.

وی با اشاره با محل‌هایی که برای تأمین میوه مشخص‌شده است، بیان کرد: استان‌های شمالی جهت تأمین پرتقال و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به‌منظور تأمین سیب سرخ و زرد تعیین شدند.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان عنوان کرد: به میزان 2 هزارو 500 تن میوه در 4 سردخانه خوزستان ذخیره سازی شد که از این میزان 500 تن پرتقال والنسیا از استان های فارس و جنوب کرمان، 500 تن سیب که شامل 150 تن سیب قرمز و 350 تن سیب زرد است.

صیاحی با بیان اینکه در نوروز سال 97 تعداد غرفه‌هایی که اقدام به توزیع میوه می‌کنند را افزایش دادیم بیان کرد: در نوروز 97 تعداد غرفه از 100 تا در سال گذشته به 120 افزایش پیدا کرد.

وی عنوان کرد: بر اساس کمیته راهبری استان خوزستان  به ریاست استاندار و ستاد تنظیم بازار مقرر شد در حاشیه شهر به دلیل اینکه سود بیشتری برای فروشندگان دارد خدمات‌رسانی بیشتری توسط صنف و اتحادیه میوه تره‌بار انجام شود.

صیاحی افزود: به همین منظور تعداد 40 غرفه توزیع میوه در حاشیه شهر نیز پیش‌بینی شد تا میوه سالم و باقیمت مناسب تحویل مردم داده شود.

وی با اشاره به قیمت میوه مصوب شب عید مصوب توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: قیمت مصوب شده برای سیب زرد و قرمز یک هزار و 600 تومان، پرتقال تامسون یک هزار و 500 تومان و پرتقال والنسیا 2 هزار و 600 تومان در نظر گرفته‌شده است.

4 سردخانه جهت نگهداری میوه شب عید در خوزستان

صیاحی بیان کرد: در سطح استان 4 سردخانه برای نگهداری میوه شب عید در نظر گرفته‌شده است که 2 تا در اهواز، یک سردخانه در شوشتر و یک سردخانه در دزفول است.

وی بابیان اینکه توزیع میوه از 25 اسفندماه امسال آغازشده است، عنوان کرد: توزیع میوه تا 15 فروردین ادامه دارد و درصورتی‌که سهمیه موجود تمام شد سعی در تأمین میوه موردنیاز از جاهای دیگر هستیم.

صیاحی با اشاره به وضعیت جوی استان خوزستان گفت: ظرف 45 روز تا 2 ماه فرصت داریم گندم را از کشاورزان خریداری کنیم در غیر این صورت با مشکل افزایش درجه دما و تلف شدن گندم در مرکز روباز نگهداری گندم مواجه می‌شویم.

مدیرکل تعاون روستایی خوزستان با اشاره به دعوت تعاون روستایی استان از هیئت فرانسوی و هلندی  در استان عنوان کرد: هدف از این دعوت با مشارکت این کشورهای بتوانیم صنایع تبدلی را در کنار تولید محصولات کشاورزی مثل گندم، گوجه، سبزیجات و...به راه‌اندازی و باارزش افزوده بالا اقدام به صادرات آن‌ها کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه