English

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت:

درب مزار دکتر حشمت برای ایام نوروز باز است/ ساخت یادمان آرامگاه برگرفته از مزار شیخ زاهد

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت با اعلام این خبر گفت: با پیگیری های صورت گرفته با هیات امنای مسجد چله خانه، درب آرامگاه حشمت طالقانی، از مبارزان جنبش جنگل، برای بازدید از مسافران نوروزی بازگشایی می شود.

درب مزار دکتر حشمت برای ایام نوروز باز است/ ساخت یادمان آرامگاه برگرفته از مزار شیخ زاهد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد حسن عاقل منش گفت: درب آرامگاه دکتر حشمت طالقانی، از مبارزان جنبش جنگل، برای بازدید از مسافران نوروزی بازگشایی می شود.

ابراهیم حشمت طالقانی، از نخستین اعضای هیات اتحاد اسلام بود

وی افزود: ابراهیم حشمت طالقانی، از نخستین اعضای هیات اتحاد اسلام بود که به میرزا کوچک جنگلی دست یاری داد و در اردیبهشت ماه ۱۲۹۸در قرق کارگزاری رشت، توسط عوامل حکومت اعدام و بدن پاک این شهید در گورستان محله چله خانه به خاک سپرده شد.

وی افزود: مزار این آزادیخواه اکنون در حیاط مسجد چله خانه واقع شده است و هیات امنای مسجد به دلیل اینکه محوطه محل حضو افراد لاابالی شده بود، با ایجاد یک درب مانع از تردد همیشگی علاقمندان به این آزادیخواه می شدند.

آرامگاه دکتر حشمت

درب آرامگاه دکتر حشمت به روی مسافران نوروزی باز می باشد

عاقل منش تصریح کرد: باپیگیری های صورت گرفته، درب آرامگاه دکتر حشمت به روی مسافران نوروزی باز می باشد و مدیریت شهری با نصب بنرهایی در میدان دکتر حشمت و نزدیک به آرامگاه و مکان آرامگاه، مزار این پزشک مبارز را به مسافران معرفی می نماید.

طرح آماده شده ساخت یادمان مزار دکتر حشمت

عاقل منش همچنین از طرح آماده شده ساخت یادمان مزار دکتر حشمت خبر داد و افزود: طرح بهسازی و ساخت یادمان مزار دکتر حشمت به تایید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رسیده و قرار است در سال جدید فضای آرامگاه برگرفته از بقعه شیخ زاهد گیلانی در لاهیجان، بهسازی گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی