English

امام جمعه یاسوج:

تخریب منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خیانت به نسل آینده است

امام جمعه شهر یاسوج گفت: آسیب زدن به منابع طبیعی خیانت بزرگی در حق آیندگان است.

تخریب منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد خیانت به نسل آینده است

به گزارش خبرگزاری موج از یاسوج، حجت‌الاسلام سید علی‌اصغر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر یاسوج ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، و با اشاره به سالروز بمباران شیمیایی حلبچه توسط رژیم بعث عراق اظهار کرد: در این بمباران حدود 5 هزار نفر از مردم بی‌دفاع کشته و زخمی شدند اما مجامع بین‌المللی در مقابل این جنایت سکوت کردند.

امام جمعه شهر یاسوج با اشاره به رشادت هشت ساله رزمندگان در طول دفاع مقدس گفت: در دوران  دفاع مقدس بمباران شیمیایی علیه رزمندگان ایران استفاده شد اما بازهم کشورهای مدعی حقوق بشر در این خصوص سکوت اختیار کردند و واکنشی نشان ندادند.

وی بیان کرد: هم‌اکنون نیز در یمن جنایت‌های زیادی علیه مردم بی‌دفاع این کشور توسط عربستان سعودی انجام می‌شود و باز محکومیتی در واکنش به این جنایت نیست، ضمن اینکه در عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی این جنایت‌ها را شاهد هستیم.

تشکر از قاطعیت دستگاه قضا و نیروی انتظامی

خطیب جمعه شهر یاسوج در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد امام محمدباقر(ع) افزود: این امام بزرگوار دانشگاه جهان اسلام را پایه‌ریزی کرد و فرزندش آن را گسترش داد و توانست حدود چهار هزار شاگرد تربیت کند.

نماز جمعه

وی به اجرای عدالت در اعدام سارقان طلافروشی گچساران اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با تلاش چشم‌گیر خود در کمترین زمان ممکن این افراد را شناسایی و دستگیر کردند و روز گذشته به سزای اعمال خود رساندند.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: قاطعیت دستگاه قضا و نیروی انتظامی در مقابله با مجرمان و قانون‌شکنان هشداری به همه مجرمان است و دست قانون گلوی آنها را می‌فشارد، از این دو ستگاه مقتدر تقدیر و تشکر را دارم.

وی عنوان کرد: در آیین چهارشنبه سوری باز هم این دو ستگاه تلاش و اقدام کردند و به فضل الهی استان مصدوم و کشته‌ای در این مراسم سنتی نداشت.

وی به طبیعت استان اشاره و با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد طبیعت زیبا و بکری به لحاظ مرتع، جنگل و گیاهان دارد، عنوان کرد: باید قدردان این نعمت بود و از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کرد زیرا سرمایه ملی هستند و آسیب زدن به آنها نوعی خیانت به نسل امروز و نسل آینده است.

امام جمعه یاسوج گفت: در ایام نوروز با توجه به آب و هوا و طبیعت بکر استان شاهد حضور مسافران و گردشگران زیادی هستیم که برخورد مناسبی با میهمان نوروزی داشته باشیم،خدمات لازم را به آنها ارائه دهیم، ضمن اینکه از گردشگران انتظار می‌رود آداب و رسوم استان را رعایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی