English

با فرمان وزیر راه و شهر سازی؛

طرح ۲۰ روزه تسهیل سفرهای دریایی آغاز شد

دفتر ستاد اجرایی طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ استان هرمزگان در پایانه مسافری بندر شهید حقانی بندرعباس با حضور وزیر راه و شهر سازی افتتاح شد.

طرح 20 روزه تسهیل سفرهای دریایی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی طی نشستی در بزرگ‌ترین بندر مسافری ایران، با متصدیان طرح نوروزی سفرهای دریایی از نزدیک دیدار و گفتگو کرد.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم آغاز به کار دفتر ستاد اجرایی طرح تسهیل سفر‌های دریایی هرمزگان گفت: استان هرمزگان یکی از مقاصد گردشگری کشور است و با داشتن سواحل و جزایر همواره مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی است.

تسهیل سفرهای نوروزی

عباس آخوندی با اشاره به اینکه اکنون مسافران با ۴۱ فروند شناور جابجا می‌شوند و مقدمات رفت‌وآمد ایمن شناور‌ها و پذیرایی مسافران فراهم‌شده است.

وی اظهار کرد: اولویت وزارت راه و شهرسازی در سال ۹۷ ایمن‌سازی ناوگان چهارگانه در کشور است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه برنامه حضور خود در بندر شهید حقانی با حضور بر روی یکی از شناورهای مسافری، ضمن خوش‌آمد گویی به مسافران و تقدیم شاخه گل به آنان، سفری خوش و ایمن را برای همه میهمانان نوروزی آرزو کرد.

گفتنی است که این مسافرین در نخستین روز از طرح نوروزی قصد عزیمت از بندر شهید حقانی بندرعباس به بندر شهید ذاکری قشم را داشتند.

الحاق سه شناور جدید مسافری باظرفیت حمل ۱۱۲ نفر

وزیر راه و شهرسازی سپس در مراسم الحاق سه فروند شناور جدید به اسامی کیهان پیشرو، اطلس پیشرو و قشم پیشرو  هرکدام با ظرفیت حمل ۱۱۲ نفر مسافر به‌صورت درجا در هر سفر دریایی نیز شرکت کرد.

شایان ذکر است این سه فروند شناور با ظرفیت مجموع ۳۳۶ صندلی از محل وجوه اداره شده‌ی سازمان بنادر تأمین مالی شده و با بهره‌برداری از آن‌ها توسط بخش خصوصی برای ترابری ایمن مسافران دریایی در مسیرهای بندرعباس – قشم – هرمز- لارک فعالیت خود را آغاز کرد.

با الحاق این سه فروند شناور جدید مسافری، تعداد شناورهای فعال مرکز استان هرمزگان که در طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز ۹۷ مشارکت دارند، از ۳۸ فروند در گذشته به ۴۱ فروند و ظرفیت مجموع ۴ هزار و ۳۷۲ صندلی در وضعیت فعلی افزایش‌یافته است.

بندر شهید حقانی

ساختمان پایانه مسافری بندر شهید حقانی با زیربنای ۳۵۰۰ مترمربع، دارا بودن سه سالن با ظرفیت ۶۶۰ صندلی و صرف هزینه‌ای بالغ‌بر ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی سازمان بنادر و دریانوردی، اسفندماه دو سال پیش (۹۴) با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

بزرگ‌ترین پایانه مسافری دریایی ایران دارای دو سالن جداگانه برای مسافران قشم و هرمز و یک سالن ترانزیت است که امکان تهیه بلیت الکترونیکی و اینترنتی، غرفه معرفی هتل‌ها و اماکن گردشگری، دفاتر خدمات توریستی و ... فعال‌شده است.

در روزهای معمولی از بندر شهید حقانی به مقصد جزایر هرمز و قشم و بالعکس حدود ۱۲ هزار نفر و در تعطیلات نوروزی نزدیک به ۳۵ هزار نفر مسافر دریایی در روز توسط پیشرفته‌ترین شناورهای مسافری کشور جابجا می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه