English

بنزین یورو ۴ در جایگاه های سوخت رسانی بندرعباس عرضه می شود

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان از عرضه بنزین یورو 4 از 26 اسفند ماه 1396 در کلیه جایگاه های سوخت بندرعباس خبر داد.

بنزین یورو 4 در  جایگاه های سوخت رسانی بندرعباس عرضه می شود

به گزارش خبرگزاری موج، جلال الدین مراد صبح امروز در نشستی خبری بیان داشت: قدمت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان پنجاه سال است؛ و این شرکت قریب به نیم قرن است که وظیفه ی سوخت رسانی در هرمزگان را عهده دار است.

وی در ادامه افزود : این شرکت دارای پنج مخزن و انبار نفت در استان هرمزگان است؛ و بزرگترین انبار با ظرفیت یک میلیارد و 470 میلیون لیتر انبار شهید رجایی است که در مجاورت پالایشگاه نفت بندرعباس قرار دارد و روزانه بیش از صد و 30 میلیون لیتر انواع فراورده های نفتی  به وسیله‌ی خطوط لوله به این مخزن انتقال می یابد که توسط نفت کش های جاده پیما به مرکز ایران و همچنین جهت صادرات به کشتی های پهلو گرفته در اسکله یک و دو نفتی شهید رجایی منتقل می شوند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به اینکه انبار شهید باهنر از انبارهای قدیمی است که در 8 سال دفاع مقدس سوخت کل کشور را تامین می کرده است، خاطر نشان کرد: در استان هرمزگان پنج سوخت گیر هوایی وجود دارد که در شهرهای بندرعباس، کیش، لاوان، قشم و بندرلنگه کار سوخت رسانی به هواپیماها را انجام می دهند که بزرگترین آن ها سوخت گیر هوایی بندرعباس و به دلیل استقبال گردشگران بیشترین مصرف کننده جزیره ی کیش است که در ایام نوروز بالغ بر 300 تا 350 هزرار لیتر سوخت هوایی به هواپیماهای لاین های مختلف تحویل می شود.

مراد در ادامه تصریح کرد: هرمزگان دارای 9 ناحیه است که برخی اقتصادی و برخی نظامی و نفتی هستند، بزرگترین ناحیه بندرعباس است که ناحیه مرکزی بوده و دارای 4 شهرستان است، 48 جایگاه سوخت در این ناحیه است که سوخت رسانی شهروندان را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال 95 مجموع بنزین مصرفی در روز دو میلیون 200 هزار لیتر بوده و در سال 96 تا بهمن ماه همین مقدار بوده و پیش بینی می شود این مقدار از 25 اسفند به بعد افزایش یافته و به مرز سه میلیون و 500 هزار لیتر خواهد رسید، خاطرنشان کرد: کل مصرف نفت و گاز در سال 95 روزانه چهار میلیون و 100 هزار لیتر و در سال 96 به چهار میلیون و 300 هزار لیتر رسیده و 7 درصد رشد داشته است، از این مقدار مصرف یک میلیون و 700 هزار لیتر در سال 95 و یک میلیون و 800 هزار لیتر در سال 96 تنها در بخش حمل و نقل استفاده شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان با بیان اینکه در هرمزگان 145 جایگاه عرضه سوخت مایع و 20 جایگاه عرضه سی ان جی وجود دارد، ابراز کرد: سوخت رسانی حدود سه هزار و 500 شناور در بخش های صیادی و تجاری را انجام می دهیم که با همکاری شیلات استان صورت می گیرد.

مراد با اشاره به اینکه کل کار صادرات و واردات ما از طریق دو اسکله اختصاصی نفتی در بندر شهید رجایی انجام می شود، بیان کرد: صادرات نفت و گاز در سال 95، 668 میلیون لیتر و در سال 96، 454 میلیون ریال بوده و علت این کاهش صادرات در اختیار قرار دادن عمده فراورده ها به نیروگاه برق بوده در شش ماه دوم سال است و در 6 ماه اول سال صادرات آغاز می شود.

وی ادامه داد: واردات بنزین در 95 سه میلیارد و 245 میلیون لیتر بوده و در سال 96 به دو میلیارد و 611 میلیون لیتر رسیده و کاهش پیدا کرده است.

 

بنزین یورو 4

در بحث نفت کوره بیشترین صادرات را داریم

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان با بیان اینکه در بحث نفت کوره بیشترین صادرات را داریم، اظهار کرد: در سال 95 چهار میلیارد 411 میلیون لیتر و در سال 96 سه میلیارد و 249  میلیون لیتر صادرات نفت کوره داشته ایم.

مراد با اشاره به اینکه با توجه به روند تولید پالایشگاه ستاره خلیج فارس در تولید بنزین یورو 4 از 26 اسفند 96 در در کلیه جایگاه های عرضه سوخت مایع شهر بندرعباس بنزین یورو 4 عرضه می شود، افزود: اگر عرضه بنزین یورو 4 در شهر بندرعباس تاخیری داشته به علت آماده سازی جایگاه های سوخت بوده است.

وی با بیان اینکه  سیاست های کلان شرکت ملی فراورده های نفتی در وزارت نفت برنامه ریزی می شود اما سیاست کلی ما در منطقه خلیج فارس کاهش واردات و افزایش صادرات بنزین است، اضافه کرد: در حال حاضر تنها فراورده نفتی که وارد می کنیم بنزین است که با راه اندازی پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و راه اندازی فازهای دیگر آن به زودی از واردات بنزین بی نیاز می شویم.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه هرمزگان با اشاره به اینکه احداث جایگاه های سوخت در شهر بندرعباس  آزاد است و هیچگونه محدودیتی برای صدور مجوز نداریم، خاطرنشان کرد: تنها در احداث جایگاه در حاشیه محدودیت داریم و اما در سطح شهر حتی با 500 متر زمین هم از درخواست کنندگان استقبال و مجوز صادر می کنیم.

مراد با بیان اینکه با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز از یک ماه پیش تمام جایگاه ها بازدید شده تا شهروندان در کمال آرامش سوخت مرود نیاز خود را تامین کنند، تصریح کرد: سامانه 09624 برای رسیدگی به کلیه شکایات و پیشنهادات مردم از جایگاه های سوخت در طول 24 ساعت شبانه روز فعال بوده و پیگیری و پاسخگویی در کمتراز 48 انجام و به اطلاع تماس گیرنده می رسد.

وی در پایان نیز از صدور مجوز احداث یک مخزن سوخت هوایی در کیش و همچنین یک مخزن سوخت گازوئیل در ابو موسی خبر داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه