English

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی:

فروش غیرقانونی آبزیان خطر انقراض نسل آنها را افزایش می دهد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: فروش غیرقانونی آبزیان خطر انقراض نسل آنها را افزایش می دهد بنابراین از سازمان محیط زیست تقاضا داریم نظارت ها را بر بازار خرید و فروش آبزیان در ایام پایانی سال افزایش دهد.

فروش غیرقانونی آبزیان خطر انقراض نسل آنها را افزایش می دهد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، کاظم دلخوش اباتری در مورد فرورش آبزیان در ایام پایانی سال گفت: فروش غیرقانونی آبزیان خطر انقراض نسل آنها را افزایش می دهد.

باز شدن پای آبزیانی به سفره هفت سین

دلخوش از باز شدن پای آبزیانی مانند سمندر لرستانی، مارآبی، لاک پشت، سوسمار به سفره هفت سین انتقاد کرد و گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر شاهد فروش این آبزیان از سوی برخی افراد سودجو در روزهای پایانی سال هستیم این در حالی است که بر اساس ماده 10 قانون شکار و صید عرضه، فروش، حمل جانوران وحشی بدون کسب مجوز و پروانه از محیط زیست جرم است و برای آن جزای نقدی از یکصد هزار تا یک میلیون ریال حبس از یک ماه تا شش ماه تعیین شده است.

فرورش ابزیان

خرید و فروش و حمل سمندر لرستانی ممنوع است و مجازات دارد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سمندر قرمز گونه ای منحصر به فرد و در حال انقراض است، افزود: خرید و فروش و حمل سمندر لرستانی ممنوع است و مجازات دارد و  ضرر و زیان بابت هر سمندر لرستانی، مارآبی و لاک پشت بر اساس مصوبه سال ۹۴ شورای عالی حفاظت محیط زیست ۳ میلیون ریال است؛ البته سمندر لرستانی تحت حفاظت شدید محیط زیست قرار داشته و انتظار می رود این حفاظت ها افزایش یابد تا نسل آن بیش از این در معرض تهدید قرار نگیرد.

فروش غیرقانونی آبزیان خطر انقراض نسل آنها را افزایش می دهد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس دهم، ادامه داد: فروش غیرقانونی آبزیان خطر انقراض نسل آنها را افزایش می دهد بنابراین از سازمان محیط زیست تقاضا داریم نظارت ها را بر بازار خرید و فروش آبزیان در ایام پایانی سال افزایش دهد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رسانه ها باید فرهنگ سازی مناسبی را در این رابطه داشته باشند و همچنین مردم نیز از خرید گونه های آبزی به جز ماهی قرمز برای سفره هفت سین خودداری کنند و باعث رونق بازار خرید و فروش سودجویان نشوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه