English

آیین اختتامیه اولین دوره جایزه ادبی "بیژن نجدی" برگزار شد

آیین اختتامیه اولین دوره جایزه ادبی "بیژن نجدی" با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در لاهیجان برگزار شد.

آیین اختتامیه اولین دوره جایزه ادبی "بیژن نجدی" برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج از لاهیجان، آیین اختتامیه اولین دوره جایزه ادبی "بیژن نجدی" با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در لاهیجان برگزار شد.

فیروز فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آیین اختتامیه اولین دوره جایزه ادبی بیژن نجدی ضمن خواندن اشعاری از نظامی؛ از نجدی به عنوان یک هنرمند جاوید نام برد و گفت: نجدی توانست با کتاب «یوز پلنگانی که با من دویده اند» که هم اکنون به چاپ سی و سوم رسیده به شهرت برسد.

فیروز فاضلی ادامه داد: نجدی هم داستان نویس بود هم شاعر، او هم در فرم داستانش، هم دردها و کلماتش غریب بود؛ وی نو می دید و نو روایت می کرد و اندوه از دست رفته ها را می توان در شعرهایش دید.

در ادامه گروه شاهنامه خوانی لاهیجان متشکل از یسنا رضایی، آیسان بابایی، بهارناز حسین دوست و پارمیدا رمضان نیا به مربیگری نیلوفر امیدی به اجرای برنامه پرداختند.

همچنین صبا سادات میرنوری در بخشی دیگر به حافظ خوانی پرداخت.

بر اساس این گزارش؛ از مجموع ١٢٧ داستان واجد شرایط شرکت در مسابقه؛ ٢٠ داستان به مرحله دوم مسابقه داستان نویسی اولین دوره جایزه ادبی "بیژن نجدی" راه یافتند که در مراسم اختتامیه از ٢٠ داستان نویس برگزیده تقدیر شد و به سه نفر برتر (ایمان عباسپور نادری با داستان «روز قضاوت» به عنوان نفر اول؛ لاله فقیهی از رشت با داستان «در حدیث دیگران» به عنوان نفردوم و مریم جوادی از ماسال به عنوان نفر سوم) جوایزی به ترتیب نفر اول سکه تمام بهار ازادی، نفر دوم نیم سکه و نفر سوم ربع سکه بهار آزادی اهدا شد.

اختتامیه-اولین-دوره-جایزه-ادبی-بیژن-نجدی-در-لاهیجان-4

همچنین به ٢٠ داستان نویس برگزیده در مرحله دوم لوح تقدیر اهدا شد و داستان های مرحله نیمه نهایی  توسط انتشارات ایلیا به چاپ می رسد.

فهرست اسامی برگزیدگان مرحله دوم  مسابقه داستان نویسی جایزه ادبی بیژن نجدی، به شرح زیر است:

شیوا اخوان راد (نام داستان: الف) از رشت؛ نادیا خوش لقا (آقای موتور) از رشت؛ راضیه مهدی‌زاده (پروانه‌های رعنا) از صومعه‌سرا؛ سعید جوزانی (سوز زمستان تالش) از انزلی؛ مریم ساحلی (ناکجا) از انزلی؛ سجاد سیارفر (چنارستان) از لاهیجان؛ الهام نظری (سایه خرس) از رشت؛ ایمان نادری (روز قضاوت) از لاهیجان؛ پرنیان خجسته حال (مارگات میچل وسط آت و آشغال های تر و خشک) از رشت؛ سهیلا فرزاد (بمانی) از رشت؛ شهاب‌الدین رحیمی (خواب‌های شب جمعه آقای ملوان‌لویی) از لاهیجان؛ سوگند هجرتی لاهیجانی (این بنفش تیره، که منم) از لاهیجان؛ مژگان زمان (خانه‌ام گم شده) از انزلی؛ عادله زاهدی (آفتاب ترسک) از رشت؛ شعله آریانپور (شازده باید برود) از انزلی؛ لاله فقیهی (داستان در حدیث دیگران) از رشت؛ وحید شعبانی (پرادو) از لشت نشا؛ مریم جوادی (ریمونتادا) از ماسال؛ امین علیزاده جورکویه (گیشه دمرده) از رشت؛ و روزبه غیاثی (تنها کسی که نخوابیده بود) از رشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه