English

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بیان کرد

پنج هزار یتیم و هفت هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد گیلان

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان گفت: در حال حاضر پنج هزار یتیم و هفت هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند.

پنج هزار یتیم و هفت هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، علیرضا محمدی در جمع صد نفر از یاوران ایتام عضو ستاد طرح اکرام ایتام گفت: پنج هزار یتیم و هفت هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اشاره به اینکه اکرام و نوازش یتیمان همواره در قرآن کریم و روایات اسلامی سفارش شده است، گفت: یتیم‌نوازی یکی از شروط ورود به بهشت و ظلم و تجاوز به حقوق و اموال آن‌ها موجب خسران و عذاب الهی می‌شود.

وی یکی از ویژگی‌های اخلاقی حسنه را سرپرستی ایتام و فرزندان محسنین عنوان کرد و افزود: کودک یتیم نیازهای متعددی دارد که ازجمله آن‌ها داشتن کانون خانوادگی و فردی به‌عنوان تکیه‌گاه است و در فرهنگ اسلامی بهترین وسیله برای رفع کمبودهای یتیمان این است که آن‌ها جزء عائله انسان قرار گیرند و کمک‌ها نسبت به آن‌ها محترمانه انجام تا عزت‌نفس و کرامت آن‌ها حفظ شود.

 

محمدی بابیان اینکه در حال حاضر پنج هزار یتیم و هفت هزار فرزند محسنین تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند، ادامه داد: هدف از برگزاری طرح یاوران ستاد اکرام ایتام استفاده از ظرفیت بانوان خیر فعال در جامعه برای رفع مشکلات ایتام و فرزندان محسنین و همچنین ترویج سنت‌های حسنه و تقویت همدلی و افزایش مشارکت‌های مردمی است.

ستاد یاوران طرح اکرام ایتام

اجرای آزمایشی طرح یاوران ایتام در گیلان

وی به اجرای آزمایشی طرح یاوران ایتام در گیلان به‌عنوان استان پایلوت اشاره کرد و گفت: طرح یاوران ایتام از دی‌ماه سال جاری در گیلان آغاز به کارکرده و در حال حاضر صد نفر از بانوان خیر استان عضو افتخاری ستاد طرح اکرام ایتام در سراسر گیلان هستند.

مدیرکل کمیته امداد گیلان یکی از راه‌های افزایش اعتماد مردمی را دخالت آن‌ها در رفع مشکلات نیازمندان دانست و افزود: هر جا که مردم در موضوعات اجتماعی ورود پیداکرده‌اند منجر به نتایج مطلوبی شده است و دخالت مردم در امر خدمت‌رسانی به محرومان موجب شفاف‌سازی امور می‌شود.

 همسران امامان جمعه در هر شهرستان به‌عنوان رئیس ستاد و کارشناس اکرام ایتام کمیته امداد هر شهرستان هم به‌عنوان دبیر این طرح معرفی‌شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه