English

شهردار قم:

۳۱۵ هکتار بافت فرسوده شهری در بافت تاریخی قرار گرفته است

شهردار قم گفت: قرار گرفتن 315 هکتار از بافت فرسوده و ناکارآمد شهر قم در بافت تاریخی منجر به فرار سرمایه گذاران از قم شده است.

315 هکتار بافت فرسوده شهری در بافت تاریخی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج، سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به توسعه مناطق شهری در قم، اظهار کرد: متاسفانه حجم بافت های فرسوده در شهر قم نسبت به سایر شهرهای کشور بسیار گسترده است.

وی با انتقاد از معطلی‌ها و کارشکنی‌های ایجادشده در احیای بافت‌های فرسوده شهر قم افزود: متأسفانه در مبحث بافت‌های فرسوده شهر قم اقدام قابل‌توجهی صورت نگرفته و در این زمینه جز شعار دادن، اقدام دیگری انجام‌نشده است.

شهردار قم با ابراز ناخرسندی از روال و روند احیای بافت‌های فرسوده شهر قم گفت: اگر همین روند و روال بخواهد در احیا و مرمت بافت‌های فرسوده شهر قم دنبال شود، احیا و مرمت این بافت‌ها راه به‌جایی نخواهد برد و وضعیت شهر قم در آینده به‌مراتب بغرنج‌تر از امروز خود خواهد شد.

سقائیان نژاد با ابراز تأسف از قرار گرفتن حجم وسیعی از بافت‌های فرسوده شهر قم در قالب بافت‌های تاریخی عنوان کرد: متأسفانه برخی مسئولان استانی و کشوری 315 هکتار از بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر قم را در داخل بافت‌های تاریخی قرار داده‌اند که سبب شده  اجرای هرگونه عملیات عمرانی و بازسازی این محدوده ملغی شود.

نباید با محدودیت های قانونی سرمایه گذاران را از قم فراری دهیم

وی با اشاره به برخی از مشکلات ایجادشده از قرار گرفتن 315 هکتار از بافت‌های فرسوده استان قم در قالب بافت‌های تاریخی ادامه داد: قرار گرفتن این مقدار از مساخت در درون بافت‌های تاریخی سبب گریزان شدن سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای احیای این محدوده شده است چراکه قرار گرفتن در محدوده بافت‌های تاریخی مملو از محدودیت‌های قانونی است.

شهردار قم

شهردار قم با مورد خطاب قرار دادن دستگاه‌های دخیل در قرار دادن 315 هکتار از بافت‌های فرسوده شهر قم در محدوده بافت‌های تاریخی تأکید کرد:متأسفانه کاری که درزمینهٔ بافت‌های تاریخی و فرسوده  شهر قم شده امری بسیار غیرحرفه‌ای و غیراصولی است.

سقائیان نژاد بابیان اهمیت و ضرورت تعامل و همکاری بین دستگاه‌های متولی درزمینهٔ بازآفرینی شهر قم خاطرنشان کرد: باید همکاری‌ها و انتظارات بین شهرداری و اداره کل راه شهرسازی به‌صورت عملی دنبال شود.

وی ادامه داد: 20 میلیارد تومان شهرداری برای احداث پارکینگ چهل اختران در نظر گرفته بود که به خاطر محدودیت‌های ایجاد در این محدوده به خاطر قرار گرفتن در بافت تاریخی سبب بی‌انگیزگی‌های در بین دستگاه‌های برای تکمیل آن شده است.

شهردار قم با اشاره به ظرفیت های موجود در قم در راستای احیا و مرمت بافت های فرسوده شهری، تصریح کرد: ظرفیت‌های قم در احیای بافت‌های فرسوده زیاد بوده که نیازمند همکاری و تعامل بیشتری در دستگاه‌های اجرایی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی