English

استاندار گیلان:

طرح شهر شبهای روشن در سطح دنیا مشهور به اقتصاد شهر است

استاندار گیلان با بیان اینکه طرح شهر شبهای روشن در سطح دنیا مشهور به اقتصاد شهر است، گفت: 24 ساعته کردن ارائه خدمات به همشهریان علاوه بر رونق اقتصاد و ایجاد یک شیفت کاری دیگر می تواند باعث ایجاد فضای بانشاط در سطح شهر شود.

طرح شهر شبهای روشن در سطح دنیا مشهور به اقتصاد شهر است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  مصطفی سالاری در جلسه‌ی مشترک ستاد تسهیلات خدمات سفر ویژه نوروز 97 و کمیسیون اجرایی ایمنی راه‌ها گفت: طرح شهر شب های روشن در سطح دنیا مشهور به اقتصاد شهر است.

استاندار گیلان بر ضرورت همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی در جهت ایجاد فضای مطلوب برای گردشگران و مسافران تأکید کرد و افزود: فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا باید ارتباط و تعامل خود را در قالب‌های پیش‌بینی شده جدی تر کنند تا ایام خوبی برای گردشگران رقم زده شود.

وی با بیان اینکه امسال باید بهتر از گذشته نشان دهیم که گیلانیان مهمان نواز هستند اظهار داشت: نحوه‌ی مواجهه با گردشگران یک موضوع بسیار مهم است که باید توسط عوامل اجرایی خدمات سفر رعایت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطر نشان کرد: گردشگرانی که وارد گیلان می‌شوند باید رفتاری متمایز را شاهد باشند و دلیل آن این است که گیلان از فرهنگ و تمدنی غنی برخوردار است.

سالاری تصریح کرد: رفتار مطلوب در ارائه خدمت به مسافران بیش از تجهیزات و مباحث زیربنایی دارای اهمیت است.

آموزش همگانی و اطلاع رسانی در بخش مدیریت پسماند

استاندار گیلان آموزش همگانی و اطلاع رسانی در بخش مدیریت پسماند را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: ایجاد تجهیزات حداقلی در این بخش می‌تواند منجر به کمترین آسیب به محیط زیست شود.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی استان باید شاهد تغییرات مؤثری باشد افزود: از مجموع پلیس می‌خواهم که ایستگاه‌های بازرسی و موانعی که در مسیرهای ورودی استان وجود دارد و باعث ترافیک می‌شود، در این ایام برداشته شود.

امنیت خوبی در سطح استان برقرار است

 سالاری با اشاره به اینکه بحمدا... با تلاش‌های نیروهای امنیتی و انتظامی امنیت خوبی در سطح استان برقرار است افزود: نظارت‌های پلیس از طرق دیگر انجام گیرد تا موانع موجود در مسیرها باعث هرگونه ترافیک نشود.

استاندار گیلان برضرورت آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های اجرایی باتوجه به حجم ورود گردشگران به استان گیلان تأکید کرد و گفت: در این ایام گردشگران نیازمند خدمات بیشتر هستند که باید به صورت متفاوت‌تر تلاش شود.

نماینده عالی دولت در گیلان بانک ها را ملزم به ارائه‌ی خدمات متفاوت تر در تعطیلات نوروزی کرد و گفت: برخی از خدمات همچون خودپردازها و رعایت مسائل بهداشتی در سطح واحدهای رفاهی می تواند تأثیر بسزایی در سطح رضایتمندی مردم داشته باشد که باید به آن به صورت ویژه پرداخته شود.

ستاد تسهیلات نوروزی

وی افزود: ارائه‌ی خدمات بیمه ای مرتبط با تصادفات در ایام تعطیلات نوروزی باید به صورت آنی و فوری باشد تا مسافران با کمترین مشکل مواجه شوند.

استاندار گیلان بر لزوم پرهیز مدیران دستگاه های اجرایی در سطح استان و شهرستان ها از هرگونه مصاحبه در موضوع خدمات سفر تأکید و تصریح کرد: مصاحبه ها در سطح استان توسط معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و فرمانده پلیس راه و راهور و در سطح شهرستانها توسط فرمانداران انجام می گیرد.

جلوگیری از ارائه‌ی هرگونه آمار متناقض

وی بر جلوگیری از ارائه‌ی هرگونه آمار متناقض تأکید کرد و گفت: ارائه‌ی آمارها باید با هماهنگی و کنترل مشترک دستگاه های متولی بخش سفر انجام گیرد.

 سالاری با بیان اینکه به دنبال افزایش آمارها به صورت غیرواقعی نیستیم افزود: باید این فرهنگ که حتماً نسبت به سال گذشته افزایش آمار سفر داشته باشیم کنار گذاشته شود؛ بلکه باید آمارها به صورت واقع بینانه باشد چون براساس آن برای زیرساخت ها در سطح ملی و استانی برنامه ریزی می شود.

وی با تأکید بر همکاری دستگاه ها در تأمین تجهیزات مورد نیاز بخش خدمات سفر اظهار داشت: از ظرفیت سازمان های مردم نهاد که از نقاط قوت خوبی در سطح گیلان برخوردار هستند باید استفاده بهینه شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مهمانسراهای دولتی فقط باید مربوط به ارائه‌ی خدمات در این بخش باشد گفت: نباید از مهمانسراهای دولتی همچون هتل و مهمانپذیر استفاده شود چون از حیث بازاریابی به مجموعه های گردشگری و اقامتی لطمه وارد می شود.

اهتمام ویژه در مسیر کاهش سوانح جاده ای

وی بر ضرورت اهتمام ویژه در مسیر کاهش سوانح جاده ای تأکید کرد و افزود: آمار تصادفات در بخش عابرین پیاده و موتورسوارها بسیار بالاست که می توانیم با همکاری شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهر و روستا و افزایش علائم جاده ای شاهد کاهش چشمگیر در این حوزه باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه 4 خطه کردن مسیرها به صورت قطعی منجر به کاهش تصادفات نمی شود خاطرنشان کرد: در برخی از مسیرهای 4 خطه خارج از گیلان آمار تصادفات بیش از 2 برابر است اما نصب دوربین و علائم در بسیاری از محورها می تواند اثرگذاری بیشتری در کاهش سوانج جاده ای داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تعریض جاده ها نیز از موارد مورد نیاز در بسیاری از محورها است گفت: با اقدامات اساسی باید آمار تصادفات جاده ای را کاهش دهیم.

فعال شدن اکیپ های بازرسی در بخش خدمات سفر

 سالاری همچنین خواستار فعال شدن اکیپ های بازرسی در بخش خدمات سفر شد و افزود: نظرسنجی از مهمانان در تعطیلات نوروزی یکی از موارد ضروری بشمار می رود که به ما سطح خدمت رسانی به آنان را ارائه می کند.

وی به لزوم ارائه‌ی نقشه ها و کاتالوگ ها در این ایام به صورت واحد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: حتی المکان باید در سطح شهرستان ها با محوریت شهرداری مرکز شهرستان و در سطح استان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری متولی اجرای این بخش باشند.

اجرای طرح شهر شبهای روشن

نماینده عالی دولت در گیلان به مصوبه‌ی شورای تأمین استان درخصوص اجرای طرح شهر شبهای روشن اشاره و اظهار داشت: این طرح طی روزهای آتی در بخشی از شهر رشت اجرا می شود و انتظارم این است در شهرستان های دیگر استان که شرایط اجرا را دارند با مصوبه‌ی شورای تأمین اجرایی شود.

وی با بیان اینکه طرح شهر شبهای روشن در سطح دنیا مشهور به اقتصاد شهر است گفت: 24 ساعته کردن ارائه خدمات به همشهریان علاوه بر رونق اقتصاد و ایجاد یک شیفت کاری دیگر می تواند باعث ایجاد فضای بانشاط در سطح شهر شود.

استاندار گیلان فرمانداران و شهرداران را ملزم به نظارت بر ارائه‌ی خدمات مطلوب با منظری مناسب در طرح شهر شبهای روشن کرد و گفت: افرادی که در این طرح به صورت سیار خدمات ارائه می کنند باید دارای سازه های مرتب، منظم و با ظاهری مناسب باشند و در این مسیر در صورت نیاز تسهیلات نیز به آنان ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه زیبایی ارائه‌ی خدمات بر افزایش سطح بهداشت نیز اثرگذار است افزود: با ایجاد شرایط مطلوب باید عرصه را برای ورود افراد مختلف به این طرح فراهم کنیم.

ایجاد مراکز خدمات رفاهی کوچک

 سالاری ایجاد مراکز خدمات رفاهی کوچک را از طرح های دیگر در حال اجرا در سطح استان عنوان کرد و اظهار داشت: این مراکز رفاهی علاوه بر خدمت رسانی به مردم در بخش های مختلف می تواند نقطه‌ی وصل واحدهای بوم گردی با مسافران باشد.

وی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای را موظف به تسریع در اجرای این طرح و جانمایی نقاط قابل اجرا دانست و گفت: تلاش ما بر این است تا حتی المقدور این مراکز در طرح های هادی روستایی و در کنار اورژانس های جاده ای و راهداری تعریف شود تا زیرساخت های لازم به هر 2 بخش ارائه و مکمل یکدیگر باشند.   

نماینده عالی دولت در گیلان ابراز امیدواری کرد که در سال 97 شاهد تفاوت های چشمگیری در استان گیلان نسبت به گذشته باشیم و گفت: اجرای مطلوب طرح شهر شبهای روشن، ایجاد مراکز خدمات رفاهی کوچک، گردشگری دریایی در 2 بخش شناگاه ها و گشت های دریایی از طرح های در دست اجرا است که می تواند نقش بسزایی در حوزه‌ی گردشگری استان داشته باشد.

وی ظرفیت شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح استان را بسیار بالا دانست و افزود: حضور این افراد در بخش های مختلف به عنوان منتخبین باواسطه و بی واسطه‌ی مردم می تواند اجرای برنامه ها را تسهیل کند.

در این جلسه برخی از فرمانداران، شهرداران و مدیران دستگاه های اجرایی به ارائه‌ی گزارشی از برنامه های حوزه‌ی کاری خود در آستانه‌ی ‌نوروز 97 پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه