English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

کیفیت درمان باید مهمترین دغدغه روسای مراکز درمانی باشد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: بهبود کیفیت درمان باید مهمترین دغدغه روسای مراکز درمانی و بیمارستان ها شهرستان های تابعه گیلان باشد.

کیفیت درمان باید مهمترین دغدغه روسای مراکز درمانی باشد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک در نشست روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها شهرستان های تابعه گیلان بهبود کیفیت درمان را مهمترین دغدغه روسای مراکز درمانی گیلان عنوان کرد.

یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ضمن تبریک پیشاپیش سال نو و عید باستانی نوروز،در این نشست، گفت: طرح تحول نظام سلامت طی دوره اول دولت تدبیر و امید با یک نگرش ویژه و خاص به مرحله اجرا درآمد و بیشتر تمرکز دولت نیز بر بحث تامین منابع مالی برای این بخش بود، اما با توجه به گسترش چتر حمایتی این طرح برای آحاد کثیری از افراد جامعه، این منابع برای سال های 95 و 96 قابل توجه نبود. وی ادامه داد: امروز دیگر رویکرد وزارت بهداشت فرق کرده و هدف گذاری ها بیشتر بر کیفیت بهتر ارایه خدمات، کاهش مدت زمان دریافت خدمات و نظارت همه جانبه بر ارایه خدمات متمرکز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، لازمه و قوه محرکه توسعه خدمات درمانی در استان گیلان را شناسایی منابع و پتانسیل های دانشگاه در تمامی حوزه ها عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تکیه کردن بر منابع محدود دولتی در هیچ جای دنیا معنا ندارد و برای انجام کارهای بزرگ در حوزه سلامت، باید با خلاقیت و نو آوری و متمرکز شدن بر سه محور کاهش هزینه، افزایش درآمد و ارتقای کیفیت خدمات درمانی مناسب، مسیر توسعه در این بخش را فراهم نماییم.

تمرکز گرایی در برنامه های کلان دانشگاه

یوسف زاده تصریح کرد: تمرکز گرایی در برنامه های کلان دانشگاه، با شناخت کامل فرایندها در دستور کار این دانشگاه قرار دارد و برای استقرار آن نیازمند تلاش و همراهی همه مدیران در سطح دانشگاه هستیم.

وی ادامه داد: فقط در سال 95 با استفاده از خرید متمرکز دارو و تجهیزات بالغ بر شش میلیارد تومان صرفه جویی در دانشگاه صورت گرفته است. در این زمینه اجرای طرح تمرکز گرایی علاوه بر ارتقای کیفیت خدمات، کاهش هزینه ها را نیز به دنبال خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: خرید متمرکز دارو و تجهیزات، اجرای طرح کترینگ مرکزی، راه اندازی بیمارستان مگاهاسپیتال، و بیمارستان جامع از جمله برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان، پیرامون مقوله تمرکز گرایی می باشد.

تجمیع تمامی سامانه ها در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات

وی ادامه داد: تجمیع تمامی سامانه ها در مدیریت آمار و فناوری اطلاعات نیز از برنامه های تمرکز گرایی دانشگاه می باشد که با اجرایی شدن این مهم دیگر هیچ سامانه ای در حوزه های دانشگاه علوم پزشکی فعالیت نخواهد کرد، مگر اینکه زیر نظر مدیریت آمار و اطلاع رسانی دانشگاه قرار داشته باشد.

یوسف زاده یادآور شد: از 300 نرم افزار فعال در دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، نرم افزار دارو و تجهیزات دانشگاه علوم پزشکی گیلان در لیست چهار نرم افزار برتر دانشگاه های علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت  قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: بحث تمرکز گرایی در تمامی حوزه های دانشگاه، اعم از مدیریت منابع انسانی، مدیریت خدمات پشتیبانی، مدیریت اداری مالی و...باید اجرایی شود تا کارهای چالشی، دست و پا گیر و کلان در سطح ستاد دانشگاه انجام شود و مدیران اجرایی با وقت و فرصت بیشتری به بحث های مهمی چون ارایه خدمات با کیفیت، چابکی در ارایه خدمات و نظارت در اجرای دقیق فرایندها بپردازند.

بهبود کیفیت درمان باید مهمترین دغدغه روسای مراکز درمانی باشد

یوسف زاده با اشاره به این مطلب که، بهبود کیفیت درمان باید مهمترین دغدغه روسای مراکز درمانی باشد، تاکید کرد: مدیریت هزینه ها، افزایش درآمد و بهبود کیفیت و کمیت ارایه خدمات از مهمترین موضوعاتی هستند که انتظار می رود، در سرلوحه کار مدیران شبکه ها و روسای بیمارستان ها قرار داشته باشد و همه باید برای برای تحقق این مهم تلاش کنند و انشاالله با همکاری و تلاش همه کارکنان و مسوولین این دانشگاه به سر منزل مقصود و آرمان غایی خود دست یابیم.

پوشش مناسب برنامه های مراکز درمانی توسط پزشکان متخصص

محمد تقی آشوبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با تاکید بر پوشش مناسب برنامه های مراکز درمانی توسط پزشکان متخصص، گفت: روسای بیمارستان ها به نحوی برنامه ریزی نمایند تا در ایام تعطیلات هیچ بیمارستانی مشکل کمبود پزشک، تجهیزات یا دارو نداشته باشد.

وی تصریح کرد: تمامی کسانی که در حوزه سلامت استان فعالیت می نمایند اعم از بیمارستان ها و مطب های خصوصی، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و... باید به نحوی برنامه ریزی کنند تا در ایام تعطیلات نیز بتوانند به مردم و مسافران خدمات مناسب ارایه نمایند.

در پایان مراسم تعدادی از روسای مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی