English

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان گیلان:

دریافت شهریه مدارس غیر دولتی در قالب سامانه انجام می شود

رئیس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی استان گیلان گفت: فرآیند دریافت شهریه مدارس غیر دولتی در قالب سامانه انجام می شود و در سال تحصیلی 98_ 97 قرارداد دستی بین خانواده ها و مدارس نخواهیم داشت.

دریافت شهریه مدارس غیر دولتی در قالب سامانه انجام می شود

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حمید آقاجانی با اشاره به پرداخت  شهریه مدارس غیر دولتی در قالب سامانه و نظام مند بودن فعالیت های مدارس غیر دولتی، گفت: سامانه نظارت بر شهریه مدارس غیر دولتی، سامانه مجوز الکترونیکی و سامانه خرید خدمات آموزشی از جمله ساز و کارهایی هستند که در مدارس غیر دولتی پیش بینی و فعال شده اند.

وی با تشریح فرآیند ثبت نام دانش آموزان در مدارس گفت: خانواده ها پس از ثبت نام نهایی و دریافت پرینت آن، میزان شهریه در قالب پیامک به اولیا ارسال می شود و این مراحل با تهیه پوستر هایی و نصب آن در مدارس غیر دولتی به اطلاع خانواده ها می رسد.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان گیلان به انواع شهریه ها اشاره کرد و گفت: در شهریه های مصوّب که شامل: ساعت های ابلاغی آموزش و پرورش است خانواده ها ملزم به پرداخت آن هستند و در شهریه نوع دوم مانند: آمادگی کنکور و آموزش مهارت ها که اختیاری است، میزان شهریه بر اساس پیشنهاد انجمن اولیا و مربیان مدارس و در صورت تصویب ادارات در سامانه قرار می گیرد.

استقبال مردم گیلان از خدمات  مدارس غیردولتی

 آقاجانی با اشاره به استقبال مردم گیلان از خدمات  مدارس غیردولتی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور، 6 / 12 دانش آموزان استان گیلان در این مدارس تحصیل کرده اند که بالاتر از استاندارد کشوری ( 5 / 11 ) است.

وی گفت: در حال حاضر 2 / 13  درصد دانش آموزان استان، در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند و قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه، نرخ رشد جذب دانش آموزان کشور در این گونه مدارس، به 15 درصد برسد.

نظارت مستمر بر مدارس غیردولتی

رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش و پرورش استان گیلان در پایان با اشاره به روند مستمر نظارت بر مدارس غیردولتی گفت: 38 ناظر استانی و همچنین دستگاههای نظارتی و ارزیابی آموزش و پرورش آماده رسیدگی به شکایات و پاسخگویی به انتقادات اولیای دانش آموزان هستند.

در حال حاضر 73 هزار و 46 دانش آموز گیلانی در 2 هزار و 204 مدرسه غیر دولتی درس می خوانند.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه