English

فرمانده انتظامی گیلان:

برهم زنندگان نظم عمومی در چهار شنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت می شوند

فرمانده نیروی انتظامی استان گیلان، خط قرمز پلیس را ایجاد مزاحمت برای مردم عنوان کرد و گفت: با برهم زنندگان نظم و آرامش شهروندان در سنت چهارشنبه سوری، برخورد قاطع می شود.

برهم زنندگان نظم عمومی در چهار شنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت می شوند

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سردار محمدرضا اسحاقی امروز در نشست خبری در جمع رسانه های گروهی استان افزود: برگزاری سنت چهارشنبه سوری باید خانواده محور و محله محور باشد و برای دیگران ایجاد مزاحمت نکنند  و امسال برهم زنندگان نظم عمومی در چهار شنبه آخر سال تا پایان نوروز بازداشت می شوند.

وی با بیان اینکه باید در اماکن عمومی ملاحظاتی صورت گیرد، تصریح کرد: خط قرمز پلیس مبحث ایجاد مزاحمت برای مردم با ایجاد سروصدا، رعب و وحشت و به جهت مطالبه و توقعی که دارند و اختلال در آمدو شد شهروندان است و این مهم یک مطالبه عمومی است.

وی خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که از این مرز فراتر بروند و تخطی و یا با خودرو ایجاد مزاحمت کنند برخورد قانونی کرده و وسیله نقلیه شان تا پایان تعطیلات نوروزی توقیف خواهد شد.

مراسم چهارشنبه سوری

هر سال عقلانیت در رفتارهای برگزار کنندگان مراسم چهارشنبه سوری بیشتر می شود

سردار اسحاقی گفت: خوشبختانه هر سال دقت و عقلانیت در رفتار برگزار کنندگان چهارشنبه سوری بیشتر می شود ، از اینرو ، خوشبختانه سالانه با کاهش حوادث روبرو می شویم.

وی در ادامه با اشاره به تعطیلات نوروزی و سفرها به داخل و خارج استان تصریح کرد: پلیس انتظامی، پلیس راه و پلیس راهور در بخش های مختلف و در حیطه وظایف شان همچون حوزه ترافیکی و امنیت و نظم تمهیداتی اندیشیده اند و اهتمام داریم آسایش و راحتی برای همه مردم چه گیلانی ها و چه مهمانان فراهم آید.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان در ادامه به عملکرد نیروی انتظامی استان نیز اشاره و بیان کرد: امسال در حوزه برخورد و سرقت از هفت مورد همچون طلافروشی، بانک، خودرو، موتورسیکلت و کیف قاپی در پنج مورد نسبت به دوره گذشته شاهد کاهش جرم هستیم.

وی تصریح کرد: در سرقت هایی همچون مغازه 11 درصد، کیف قاپی 24 درصد کاهش و منزل سه درصد و خودرو هشت درصد افزایش را نشان می دهد.

سردار اسحاقی تصریح کرد: در سرقت های خشن نظیر سرقت مسلحانه 42 درصد کاهش وقوع جرم داشته ایم که 90 درصد از وقوعات در حوزه سرقت کشف شده و به نتیجه رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین در برخورد با خرده فروشان و توزیع کنندگان موادمخدر 37 درصد و مواد محترقه 23 درصد افزایش کشفیات و مکان های تولید مواد محترقه 34 درصد افزایش را نسبت به سال گذشته داشته ایم.

 تصادفات رانندگی عابران پیاده

 65 درصد جانباختگان تصادفات رانندگی عابران پیاده و موتورسیکلت ها هستند

سردار اسحاقی با بیان اینکه جانباختگان حواث رانندگی چهار درصد (24 نفر) طی یازده ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، گفت: 29 درصد از قربانیان عابران پیاده و 36 درصد راکبین موتورسیکلت ها هستند.

وی با بیان اینکه 67 درصد عامل انسانی در تصادفات نقش دارند، تصریح کرد: 64 درصد از قربانیان تصادفات رانندگی در محورهای فرعی و روستایی استان جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به مراجعه افراد به کلانتری ها و تشکیل پرونده نیز گفت: سه هزار و 361 پرونده در کلانتری ها از رجوع افراد تشکیل شده که 78 درصد منجر به رضایت و سازش شده است.

سردار اسحاقی به جرائم رایانه ای نیز اشاره و بیان کرد: در جرائم رایانه ای 27 درصد افزایش وقوع جرم را داشته ایم که در 95 درصد از جرائم فضای مجازی موفق به کشف شده ایم.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان مهمترین جرائم فضای مجازی را 26 درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب، 15 درصد مزاحمت اینترنتی، 18 درصد برداشت های غیرمجاز عنوان کرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه