English

برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان

نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی استان گیلان در دو بخش موسیقی سازی و آواز، امروز و فردا در رشت برگزار می شود.

برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید امیرمصباح، معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره موسیقی کلاسیک ایرانی در گیلان، گفت: نخستین جشنوارۀ موسیقی کلاسیک ایرانی در دو بخش موسیقی سازی و آواز برگزار می شود که بخش موسیقی سازی شامل رشته های تار، سنتور، سه تار، عود، قانون، کمانچه و نی است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش آواز در سه رده سنی گروه الف متولدین ١٣٧٥ به بعد که یک سوم ردیف شامل دو دستگاه و یک آواز (به طور مثال، شور، سه گاه، ابوعطا) را اجرا، گروه ب متولدین ١٣٦٧ تا ٧٤ و نصف ردیف به طور مثال (شور، سه گاه، همایون، ابوعطا، دشتی) و گروه ج متولدین سال ١٣٦٦ و قبل از آن است که کل ردیف را باید اجرا کنند.

مصباح با بیان اینکه ۱۲ بهمن آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره بود تصریح کرد: انجمن موسیقی گیلان پس از بررسی و ارزیابی، نفرات راه یافته به جشنواره را معرفی کردند.

جشنوارۀ+موسیقی+کلاسیک+ایرانی

اسامی راه یافتگان به مرحلۀ نهایی جشنواره

وی با اشاره به اسامی راه یافتگان به مرحلۀ نهایی جشنواره اذعان کرد: آرمین عظیمی، پرهام شیروانیون، شهریار قیدارپور، یاسمین آقامحمدی، سینا غمگسار، سهیل دیاری بیدگلی، آنسه شعبانی ویکائی، محمد علی مرخالی مسکن،  مهدی احمدپور، رضا عبدی، گلمهر عالمی، مریم منوچهری، متین رحمانی خلیلی، پویا حمله‌ور، فاطمه عبادی، رضا شکری، مانی انوشه‌ای، عارف شاهدی‌نواز، بهرام محمدی و فرشاد رستین به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

معاون امور هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: مرحلۀ نهایی جشنواره، امروز (۲۰ اسفند) از ساعت ۱۵ در سالن رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء (ص) رشت آغاز و راه یافتگان در این بخش رقابتی به اجرا می پردازند.

وی تاکید کرد: شرکت کنندگان باید به یکی از روایت های معتبر و شناخته شده از ردیف موسیقی ایرانی شامل ردیف های میرزا عبدالله، آقا حسینقلی، صبا، دوامی و کریمی که به طور رسمی منتشر شده است تسلط و احاطۀ کامل داشته و بتوانند در تمامی دستگاه ها و آوازهای موسیقی کلاسیک ایرانی که در گروه سنی خود معرفی شده، به اجرا بپردازند.

مصباح با اشاره به معرفی هیئت داوران اظهار کرد: هیئت داوران شامل بهزاد خسروی، مهدی علومی و وصال عربزاده از اساتید موسیقی است.

وی با بیان اینکه ورود برای تمامی علاقمندان در همۀ مراحل جشنواره آزاد است، خاطرنشان کرد: اختتامیه این جشنواره نیز ساعت هفت عصر دوشنبه (۲۱ اسفند) در مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء(ص) برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه