English

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان:

کمک های مالی کمیته امداد برای توانمند کردن خانوارها کافی نیست

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: کمک های مالی کمیته امداد برای توانمند کردن خانوارها کافی نیست و یکی از راه های ریشه کنی فقر گسترش فعالیت های اشتغال زایی است.

کمک های مالی کمیته امداد برای توانمند کردن خانوارها کافی نیست

به گزارش خبرگزاری موج، علی الهیاری در آیین استقلال کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش بندزرک میناب و جشن ازدواج 30 زوج از ایتام این بخش بندزرک با بیان این که شکل گیری کمیته امداد در منطقه بندزرک از دو سال پیش مطرح بود، گفت: امیدواریم مسئولان، معتمدان، خیران و دهیاران و شوراهای اسلامی با ارائه ایده های نو در حوزه اشتغال به مجموعه کمیته امداد کمک کنند.

وی با تقدیر از فعالیت های موسسه جهادی خدام الحسن(ع) تهران در شهرستان میناب و بخش بندزرک، اظهار داشت: کار و خدمت باید توام با عشق و اعتقاد قلبی باشد و در هر کار و فعالیتی اگر روحیه جهادی وجود داشته باشد بی شک موثر خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با ذکر این مطلب که ریشه کن کردن فقر تنها با تلاش یک نهاد محقق نمی شود، گفت: کمک های مالی کمیته امداد برای توانمند کردن خانوارها کافی نیست.

گسترش فعالیت های اشتغالزایی برای از بین بردن فقر

وی افزود: تنها راه ریشه کنی فقر در جامعه گسترش فعالیت های اشتغال زایی است و با ایجاد بسترهای اشتغال است که کرامت خانواده ها نیز حفظ می شود.

بخشدار بخش بندزرک نیز با اشاره به تاریخچه کمیته امداد، اظهار داشت: کمیته امداد یکی از نهادهای مقدس است که عمر آن به اندازه انقلاب اسلامی است و همزمان با شکل گیری نظام به فرمان امام خمینی(ره) تاسیس و راه اندازی شد.

علی بلاک افزود: راه اندازی کمیته امداد بیانگر نگاه ویژه بنیانگذار انقلاب اسلامی به محرومان و قشر بی بضاعت است.

وی با بیان این که بخش بندزرک با 50 هزار نفر جمعیت یکی از بزرگترین بخش ها در هزمزگان است، گفت: مستقل شدن کمیته امداد در این بخش نشانه نگاه خوب مجموعه مدیریتی کمیته امداد در استان است.

نماینده موسسه جهادی خدام الحسن(ع) هم در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت های این موسسه، گفت: موسسه جهادی خدام الحسن(ع) 12 سال است که در تهران فعالیت می کند و تا کنون 30 هزار خانوار از 25 استان کشور را تحت پوشش خود دارد.

مجتبی سقازاده اظهار داشت: خانواده های تحت و شش این موسسه از ایتام بی سرپرست هستند که بنا به بافت هر استان با مشکلاتی درگیر است.

وی گفت: طی شش ماه فعالیت موسسه خدام الحسن(ع) مبلغ 250 میلیون تومان در حوزه های مختلف از جمله تهیه یخچال، اجاق گاز، ارزاق، دستگاه دیجیتال، جهیزیه، هزینه های درمانی، اهدا کتاب در زمینه احکام خمس و ربا، پوشاک و البسه، تلویزیون و چرخ خیاطی و گوشت گرم در بخش بندزرک میناب هزینه شده که همه این مبلغ توسط خیران پرداخت شده است.

فعالیت های اشتغال زایی

تحت پوشش قرار دادن 140 خانوار از ایتام بخش بندزرک

مسئول فرهنگی موسسه جهادی خدام الحسن(ع) با بیان این که تا کنون 140 خانوار از ایتام نیازمند بخش بندزرک تحت پوشش خدمات این موسسه قرار گرفته اند، گفت: تهیه جهزیه 26 نوعروس، ایجاد اشتغال برای مددجویان، تعمیر سقف منازل، تحت پوشش قرار دادن 200 خانوار دیگر و مشارکت در تکمیل خانه قرآن در بخش بندزرک از دیگر برنامه های موسسه است که با جدیت در حال پیگیری است.

در پایان این آئین که در حسینیه امام رضا(ع) روستای کردر رضوی و با حضور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان، مدیر برنامه ریزی اداره کل کمیته امداد، معاون برنامه ریزی فرمانداری ویژه میناب، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) میناب، اعضا شورای بخش، دهیاران و شوراهای اسلامی و بخشدار بخش بندزرک و جمعی از معتمدان و خیران برگزار شد علاوه بر واگذاری سند زمین در قالب دو هزار و 40 متر مربع از سوی یکی از خیران برای احداث کمیته امداد در بخش بندزرک و تجلیل از حامیان طرح اکرام، 30 زوج از ایتام تحت پوشش کمیته امداد بخش بندزرک نیز با دریافت جهیزیه زندگی مشترک خود را آغاز کردند.

روستای کردر در فاصله ۱۰ کیلومتری میناب از توابع بخش بنذرک قرار دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه