English

تمهیدات آتش نشانی مشهد در چهارشنبه سوری/مرگ ۹۳ شهروند در حوادث امسال

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد به تشریح تمهیدات سازمان آتش نشانی در مراسم چهارشنبه سوری پرداخت.

تمهیدات آتش نشانی مشهد در چهارشنبه سوری/مرگ 93 شهروند در حوادث امسال

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد با اشاره به مرگ یک شهروند در چهارشنبه سوری سال گذشته به تشریح تمهیدات این سازمان در مراسم چهارشنبه سوری امسال پرداخت.

حسن جعفری ساعتی قبل در نشست خبری که در اداره آتش نشانی شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امسال در مجموع، 15 هزار و 500 عملیات از سوی آتش نشانی در مشهد انجام شده که 43 درصد مربوط به حریق و 57 درصد حادثه بوده است.

وی ادامه داد: به نسبت سال گذشته، افزایش عملیات نداشته‌ایم، بلکه 1.9 درصد نیز کاهش داشته‌ایم، اما با وجود این کاهش، متاسفانه 93 نفر در حوادث مختلف جان باخته‌اند و 818 نفر مصدوم و همچنین بیش از 8 هزار نفر نجات یافته‌اند.

جعفری گفت: در مجموع جان باختگان، مصدومان و نجات یافتگان حوادث امسال به نسبت سال گذشته، 7.3 درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم و در خصوص زمان رسیدن به محل حریق  از 4 دقیقه و 25 ثانیه به 4 دقیقه و 12 ثانیه کاهش یافته است.

مرگ یک شهروند در چهارشنبه‌سوری 95

جعفری با اشاره به آمار وقوع حوادث آتش سوزی‌ها و حوادث در 9 سال اخیر در مشهد، اظهار کرد: طی این مدت، 321 حادثه در مشهد رخ داده  که آتش نشانان برای رسیدگی اعزام شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص آمارهای چهارشنبه سوری سال گذشته گفت: 33 عملیات سال گذشته داشتیم که چهار نفر مصدوم و یک نفر نیز کشته شد.

جعفری با اشاره به اینکه چهارشنبه‌سوری یک سم قدیمی است، با برگزاری آن ما مشکلی نداریم، افزود: برخی اقدامات هنجارشکنانه، شیرینی پایان سال را به کام شهروندان تلخ می‌کند و بیشترین آسیب‌ها متوجه کودکان، نوجوانان و سالخوردگان است.

وی ادامه داد: در چهارشنبه پایان سال علاوه بر آمادگی 48 ایستگاه آتش نشانی در 40 نقطه دیگر مشهد که محل تجمع شهروندان است نیز به‌صورت سیار خودرو مستقر می‌شوند.

افزوده شدن تجهیزات به‌روز در آتش نشانی

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص تجهیزات آتش نشانی گفت: یک بالابر 56 متری خریداری شده که در بدنه سازمان به‌کار گرفته شده و دو بالابر 72 متری نیز خریداری شده و در 6 ماهه ابتدایی سال آینده وارد سیستم می‌شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر، 15 هزار قلم تجهیزات امدادی و اطفایی در بدنه آتش نشانی به‌کار گرفته شده که از طریق حمایت‌های صورت گرفته، از این نظر به نسبت دیگر کلانشهرها از وضعیت مطلوبی برخورداریم، ولی هنوز هم امکانات ما به‌صورت صددرصدی تامین نشده است.

شناسایی 182 پروژه خاص

مدیرعامل سازمان آتش نشانی مشهد در خصوص اقدامات لازم برای پیشگیری از حوادثی همچون برج سلمان در مشهد بیان کرد: 182 پروژه در مشهد شناسایی و اخطار گرفته‌اند، با ورود دادستانی و صدور اخطار پلمب بسیاری از این ساختمان‌ها به آتش نشانی مراجعه کرده‌اند و در حال حاضر تنها 47 پروژه هنوز مراجعه‌ای نداشته‌اند.

وی در خصوص بودجه سازمان متبوعش گفت: در بودجه جدید با افزایش 10 درصدی، بودجه سازمان 133 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه