English

رشد چند برابری کشف مواد محترقه در کرمانشاه / پلیس مخالف شادی چهارشنبه‌سوری نیست

معاون اجتماعی انتظامی استان کرمانشاه از کشف پنج میلیون و 352 هزار انواع مواد محترقه در استان خبر داد و گفت: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته با کشف یک‌میلیون و 325 هزار مواد محترقه رشد چند برابری داشته است و در کنار آن امسال 76 نفر در رابطه با ساخت 62 کیلوگرم اکلیل سرنج دستگیر شدند.

رشد چند برابری کشف مواد محترقه در کرمانشاه / پلیس مخالف شادی چهارشنبه‌سوری نیست

سرهنگ محمدرضا آمویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، پیگیری جدی پلیس را در رابطه با کشف مواد محترقه خطرناک در سطح کرمانشاه امری الزامی و حساس برای نیروی انتظامی عنوان کرد و افزود: پلیس مخالف شادی و نشاط نیست، اما با افرادی با توزیع و استفاده از مواد محترقه خطرناک بخواهند برای مردم مزاحمت ایجاد کرده و شادی آن‌ها را مختل کنند، قاطعانه برخورد می‌کند.

جشن چهارشنبه‌سوری

آزار مردم را وسیله شادی خود قرار ندهیم

وی با اشاره به نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال و جا افتادن فرهنگ غلط مردم آزادی به بهانه شادی از سوی برخی از جوانان، اظهار داشت: در فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی در سال‌های گذشته زمانی به چهارشنبه آخر سال نزدیک می‌شدیم موجی از شادی و نشاط میان مردم و جامعه ایجاد می‌شد و همه به‌نوعی با این جشن به پیشواز نوروز می‌رفتند اما متأسفانه طی 10 سال اخیر با افزایش استفاده از مواد محترقه خطرناک، نزدیک شدن به چهارشنبه آخر سال عملاً با نوعی احساس ناامنی و نگرانی در جامعه بدل شده است.

معاون اجتماعی انتظامی کرمانشاه ضمن هشدار به جوانان و خانواده‌ها در رابطه با رخدادهای وحشتناک سال‌های اخیر در چهارشنبه آخر سال، تصریح کرد: به‌طورقطع پلیس در چهارشنبه آخر سال با افراد سودجویی که با تهیه و فروش مواد محترقه تنها به فکر منفعت خود هستند به‌شدت برخورد کرده و مانع از استمرار اعمال خلاف قانون آن‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار این قانون‌شکنان دسته دومی که پلیس با آن‌ها برخورد دارد افرادی هستند که دچار اختلالات شخصیتی و ناهنجاری‌های روانی بوده و به دنبال این هیجانات دست به اقدامات غیرعادی می‌زنند و رفتارهای پرخطری از خود نشان می‌دهند و پلیس در برابر این افراد نیز مقتدرانه ایستاده و در صورت مشاهده این افراد آن‌ها را دستگیر به مراکز مربوطه و اصلاح و تربیت منتقل می‌کند.

وی تصریح کرد: دراین‌بین نباید از نوجوانان و جوانان پرشور و هیجانی که متأسفانه مدیریت هیجان را یاد نگرفته‌اند و در شب چهارشنبه‌سوری بدون توجه به پیامدهای آن مبادرت به رفتارهای پرخطر و هیجانی می‌کنند نیز غافل شویم و این هوشیار باد از سو خانواده‌ها مدیریت گردد.

معاون اجتماعی انتظامی کرمانشاه افزود: خوشبختانه در سال‌های اخیر مردم بااحساس مسئولیت بیشتر کنترل بیشتری بر فرزندان خود داشته‌اند و اوضاع کمی بهتر شده، اما هنوز هم جا دارد وضع بهتر از این شود.

جشن چهارشنبه‌سوری را کوچه محور کنیم

جشن چهارشنبه‌سوری را کوچه محور کنیم

آمویی ضمن درخواست از مردم در صورت شناسایی سوداگران و فروشندگان مواد محترقه برای اطلاع سریع به پلیس 110، خاطرنشان ساخت: محله محور و کوچه محور بودن مراسم چهارشنبه آخر سال ضمن تحکیم نشاط بیشتر خانواده‌ها در کنار یکدیگر این موقعیت را فراهم می‌کند که والدین در مراسم این شب در کنار فرزندان خود بوده و از رفتارهای پرخطر آن‌ها جلوگیری کنند.

آمویی از آمادگی کامل پلیس در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد و اظهار کرد: افرادی که با خودرو در این شب مزاحمت ایجاد کنند خودروی آن‌ها تا پایان تعطیلات در توقیف می‌ماند، همچنین افراد مزاحم با فروش، توزیع و یا پرتاب مواد محترقه خطرناک در این شب با هماهنگی صورت گرفته، سریعاً به دستگاه قضایی معرفی‌شده و برخورد مناسب صورت می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی