English

استاندار گیلان:

تالار مرکزی رشت سال آینده به بهره برداری می رسد

استاندار گیلان از بهره برداری از تالار مرکزی رشت در نیمه نخست سال آینده خبر داد.

تالار مرکزی رشت سال آینده به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مصطفی سالاری امروز در حاشیه بازدید از روند تکمیل پروژه تالار مرکزی رشت گفت: تالار مرکزی رشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: اهتمام داریم تا پروژه تالار مرکزی رشت در نیمه نخست سال آینده با تجهیزات کامل به بهره برداری برسد.

استاندار گیلان به بخش های مختلف فرهنگی و هنری پیش بینی شده در این تالار اشاره و بیان کرد: این پروژه  در بخش های مختلف هنری و فرهنگی شامل سالن های تئاتر وموسیقی، آرشیو موسیقی، گالری های مورد نیاز و کتابخانه پیش بینی شده است  که با راه اندازی  این مجموعه قطعا فضای بسیار مناسبی برای هنرمندان و شهروندان فراهم خواهد شد.این پروژه بزرگترین تالار استان های شمالی کشور است که در مراحل نهایی تکمیل و بهره برداری قرار دارد.

سالاری خاطرنشان کرد: با توجه به قدمت و ریشه فرهنگی و هنری این استان ضرورت دارد هرچه سریعتر این پروژه را تکمیل و به بهره برداری برسانیم.

وزارت ارشاد پیگیری های خوبی برای تکمیل سریعتر این پروژه دارد

وی  با بیان اینکه وزارت ارشاد پیگیری های خوبی برای تکمیل سریعتر این پروژه دارد، اظهار کرد:  تقریبا هر دو هفته یکبار معاون وزیر ارشاد در محل پروژه حضور یافته و روند آن را پیگیری می کند و  معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران و دست اندرکاران مربوطه در استان نیز برای هرچه سریعتر به بهره برداری رساندن این تالار اهتمام دارند.

تالار مرکزی رشت

تالار مرکزی رشت یکی از هشت تالار زیر نظر وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی است که در فضایی به مساحت 12 هزار مترمربع شامل سالن کنسرت هال موسیقی با ظرفیت حدود یکهزار نفر، سالن تئاتر اصلی  با ظرفیت 450 نفر ، سالن تمرین تئاتر با ظرفیت 70 نفر، سالن موسیقی با ظرفیت یکصد نفر در حال احداث است و در حال حاضر بیش از90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مساحت فضاهای فرهنگی هنری استان 34 هزارو 942 متر مربع است که با افتتاح طرح ملی تالار مرکزی رشت 12 هزار مترمربع به فضای فرهنگی استان افزوده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه