English

آیت الله میرعمادی:

نمایندگان مجلس به جای دخالت در مباحث دینی به وظایف خود عمل کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد در مراسم جشن بزرگ ریحانه النبی که به مناسبت گرامیداشت روز زن و مقام مادر در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: حجاب، حکمی الهی است.

نمایندگان مجلس به جای دخالت در مباحث دینی به وظایف خود عمل کنند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان؛ آیت‌الله سید احمد میرعمادی در جشن بزرگ ریحانه النبی که ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت روز زن و روز مادر در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، گفت: حجاب، جکم خداوند است، لذا لازم است تا نمایندگان مجلس به جای دخالت در مباحث دینی، به وظایف قانونی خود عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، ضمن تبریک میلاد خجسته‌ ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) با اشاره به سخن پیامبر(ص) مبنی بر اینکه عده محدودی از زنان مظهر کمالات الهی در روی زمین شدند اظهار داشت: فاطمه زهرا(س) حجت خدا بر معصومین، اسوه و الگوی بشریت است.

امام جمعه خرم‌آباد؛ با بیان اینکه زن می‌تواند الگوی بشریت باشد به‌طوری‌که امام زمان(عج) صحه گذاشت بر اینکه فاطمه زهرا(س) الگوی معصومان است افزود: اینکه در طول تاریخ شاهد نگاه‌های افراطی  و تفریطی در مورد زنان هستیم باید این امر را ظلم در حق زنان بدانیم.

وی، عنوان کرد: در بعضی جوامع زن از حقوق حقه خود محروم می‌شود و اینکه برخی‌ها زنان را از ارث محروم می‌کنند ظلم بزرگی است و از طرفی استفاده ابزاری از زنان بزرگ‌ترین توهین به مقام زن است.

امام جمعه خرم آباد بیان کرد: استفاده عده‌ای هوس ران از زنان برای رقص و آواز ظلم بر زن است، زن الگوی بشریت است همان‌گونه که پیامبر(ص) فرمودند از دامن زن مرد به معراج می‌رود بنابراین رسیدن به معراج امکان‌پذیر نیست مگر حضور زن در جامعه باشد.

زن، الگویی برای بشریت است

میرعمادی با اشاره به اینکه زن الگویی برای بشریت است تصریح کرد: خداوند در قرآن صفات چهار زن را به‌عنوان الگو در قرآن آورده است، الگوهایی که در ابعاد زندگی بشریت مطرح بوده‌اند.

نماینده رهبری در لرستان، خاطرنشان کرد: الگوهای تأثیرگذاری زنان در برخی ابعاد از مردان بیشتر است که می‌توان به تأثیر عاطفی، تربیتی، اخلاقی که زن می‌تواند در جامعه داشته باشد اشاره کرد؛ حرمت زن در اسلام به حدی بالا است که پیامبر(ص) بر دستان دو نفر بوسه زد، دست کارگر که مظهر تولید است و دست دخترش فاطمه(س) که الگوی زنان است.

امام جمعه خرم‌آباد، گفت: امروز زنانی داریم که اسوه‌های صبر و مقاومت هستند که می‌توان به مادر چهار شهید اشاره کرد که در میدان ایستاده‌اند و در جامعه حضور تأثیرگذار هستند، مادر شهید حدادی که رهبر انقلاب وقتی فرزندش در اغتشاشات شهید می‌شود در منزل این شهید حاضر می‌شود و بر لباس شهید بوسه می‌زند.

میرعمادی، اظهار داشت: آیا کسانی که دنبال این هستند که زنان را به رقص و آواز بکشانند در حق زن ظلم می‌کنند یا کسی که بر دستان مادر و همسرش بوسه می‌زند؟ اسوه‌های صبر و مقاومتی که نه‌تنها در صدر اسلام بلکه همین امروز نقش موثری دارند که می توان به همسر شهید زنده لرستانی اشاره کرد که 10 سال پیام‌رسانی کرده است.

وی، افزود: حضرت فاطمه زهرا(س) الگو است برای اینکه نسبت به تجملات دنیوی بی‌توجه بوده است و در عین امکان بهره‌مندی از بیت‌المال و غنائم اما توجهی نداشته، این در حالی است که همه بیت‌المال در اختیار رسول خدا(ص) بود اما تاریخ نشان نداده حضرت زهرا(س) توجهی به تجملات دنیا داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان، عنوان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مجاهد خستگی‌ناپذیر در عرصه سیاست و اجتماع بوده است و حوادث مهمی که بعد از پیامبر(ص) اتفاق افتاده حضرت زهرا(س) حضور داشته است؛ امروز اگر بعضی بانوان در جبهه‌ها حضورداشته‌اند، الگویشان فاطمه زهرا(س) بوده که جهادگران به‌تمام‌معنا به شمار می‌روند.

وی، بیان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) انفاق در عین تنگدستی داشتند و درراه خدا مالش را انفاق می‌کرد درحالی‌که خودش به آن نیازمند بود؛ حضرت فاطمه زهرا(س) توجه خاصی به محرومان و نیازمندان داشته و مظهر ایثار و انفاق بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: از ویژگی‌های دیگر حضرت فاطمه(س) دختر، همسر و مادر نمونه بوده است؛ رابطه مادر و فرزندی که بین حضرت زهرا(س) و فرزندانش بوده الگو است.

ارزشها را در جامعه معرفی کنیم

سید احمد میرعمادی بابیان اینکه باید ارزش‌ها را در جامعه معرفی کنیم خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) ازنظر اینکه احساس مسئولیت در قبال جامعه اسلامی داشتند نیز الگو است و نمونه‌های فراوانی داریم که این بانوی بزرگوار نسبت به سرنوشت امت اسلامی بی‌تفاوت نبوده است.

فاطمه زهرا(س) مدافع ولایت بود

میرعمادی، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) مدافع ولایت بود و یک‌تنه در مقابل قاصبان ولایت ایستاد و از حق و ولایت دفاع کرد، افتخار حضرت فاطمه(س) به داشتن پدری مانند رسول خدا(ص)، فرزندانش و همسری مانند حضرت علی(ع) است اما می‌گوید من فاطمه(س) هستم و اگر من را می‌خواهید بشناسید، صفات و فضائل من را بشناسید.

یکی از ویژگی‌های فاطمه زهرا(س)، صداقت است

وی، اظهار داشت: ویژگی دیگر حضرت زهرا(س) صداقت در گفتار و رفتار است، حضرت فاطمه(س) همان‌گونه که امام علی(ع) فرمودند صادق‌ترین فرد بوده است، بندگی خالصانه برای خدا کرد و عابدترین مردم روی زمین بوده است.

امام جمعه خرم آباد افزود: امروز زنان جامعه ما از این الگو برخوردارند و باحجاب و پوشش اسلامی، باعفت و پاکی پای اسلام ایستاده‌اند اگرچه عده‌ای در این زمینه به زنان ظلم کردند، کسانی که به دنبال حجاب اختیاری هستند و می‌گویند حجاب را در جامعه آزاد بگذارید به زنان ظلم می‌کنند و درک درستی از اسلام ندارند.

ریحانه النبی لرستان

حجاب، حکم خدا است

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه در تکالیف الهی اختیاری بودن مطرح نیست عنوان کرد: آیا دنبال این هستیم که حکم خدا اجباری یا اختیاری باشد؟ حجاب حکم خدا است پس چرا عده‌ای بحث‌های غلطی را در جامعه مطرح می‌کنند و جای بسی تأسف است که عده‌ای این‌گونه حرف می‌زنند.

امروز مسائل دینی را از مراجع تقلید می‌گیریم نه نمایندگان مجلس

میرعمادی، افزود: ما دین خود را از پیامبر(ص) گرفته‌ایم و امروز دینمان را از مراجع تقلید می‌گیریم نه کسی که پای صندلی مجلس تکیه زده و خیال می‌کند اختیار دین و دنیای مردم دست آن‌ها است، شما به وظایف خود عمل کنید چرا در وظایف دیگران دخالت می‌کنید و این مسائل به شما چه ربطی دارد.

با احکام الهی بازی نکنید !

امام جمعه خرم‌آباد، تصریح کرد: چرا با دین خدا و حکم خدا بازی می‌کنید؟ امروز هم عده‌ای در حق زنان ظلم می‌کنند این در حالی است که باید مسائل مربوط به زنان و فضیلت‌هایی که دارند را ترویج کنیم و امیدواریم به برکت وجود حضرت زهرا(س) رسالتی که بر عهده ما گذاشته‌شده است را عملی کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه