English

تشکیل ۳ تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی در خراسان رضوی

مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از تشکیل 3 تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی در استان خبر داد.

تشکیل 3 تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، مدیر سازمان تعاون روستایی خراسان رضوی از آغاز فعالیت 3 تعاونی کشاورزی گیاهان دارویی در استان خبر داد.    

مجید چالاک در مراسم بهره برداری و آغاز بکار این شرکت ها گفت: هم اکنون تلاش برای فعالیت شرکت های مرتبط با گیاهان دارویی با حرکت خوبی در این سازمان روبرو است.

چالاک با اشاره به فعالیت سه شرکت تعاونی در حوزه تولید گیاهان دارویی افزود: این تعداد تا پایان امسال به 6 شرکت و در سال آینده به 9 شرکت افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: یکی از راه های کمک به توسعه صادرات غیر نفتی تمرکز بر روی بخش کشاورزی و توسعه کشت محصولات به ویژه گیاهان دارویی است. 

زعفران

وی تصریح کرد: یکی از گیاهان دارویی بسیار مهم در استان خراسان رضوی زعفران است که از محصولات استراتژیک در استان و کشور محسوب می شود.

چالاک افزود: استفاده از گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت های اقلیمی خاص ایران، یکی از راه های استفاده بهینه از مزیت های موجود در کشور است.

وی اظهار کرد: تولید گیاهان دارویی در شرکت های تعاون روستایی به منزله بکارگیری و فعال ‌سازی ظرفیت ‌های نهفته در بخش کشاورزی است که سازگاری مناسب با محیط داشته و عملکرد و مواد موثر به نسبت مطلوب دارند و از نظر درآمد و اشتغال نیز مقرون به صرفه هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی