English

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان:

اقدام شهرداری اصفهان در استفاده از گونه های مقاوم به کم آبی، ارزنده است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: این اقدام شهرداری اصفهان که از گیاهان مقاوم به کم آبی استفاده می کند، اقدامی پسندیده است که باید به کل کشور تعمیم یابد.

اقدام شهرداری اصفهان در استفاده از گونه های مقاوم به کم آبی، ارزنده است

 به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ضمن تبریک آغاز هفته درختکاری و منابع طبیعی اظهار کرد: بی شک درخت و درختکاری و حفظ طبیعت سرسبز از نگاه قرآن و سخنان اهل بیت (ع) از جایگاه ممتازی برخوردار است.

وی با بیان اینکه طبق روایات پرونده انسانی که درخت کاشته، حتی پس از مرگ نیز باز است، تأکید کرد: تا زمانی که موجودات زنده از سایه و ثمره درخت استفاده کنند برای درختکار پاداش در نظر گرفته می شود. 

حفظ فضای سبز را به فرزندان یاد دهیم

امام جمعه اصفهان با تأکید بر لزوم توصیه درختکاری و حفظ فضای سبز به فرزندان، تصریح کرد: فرهنگ مردم باید به سمت حفظ فضای سبز حتی در منازل برود چراکه فضای سبز و درختان سبب ایجاد نشاط، تصفیه هوا، تولید اکسیژن و سرزندگی موجودات است.

هفته درختکاری

وی با بیان اینکه تنفس تمام موجودات زنده به فضای سبز و درختان بستگی دارد، ادامه داد: امیدوارم خداوند متعال این توفیق را به ما بدهد که ابتدا این نعمات الهی را شناخته و سپس شکرگزار آنها باشیم چرا که تمامی این مواهب برای حیات بهتر انسان خلق شده است.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به این که استان اصفهان، استانی کم آب است، افزود: هر میزان به سمت کاشت درختان مقاوم به کم آبی حرکت کنیم ارزشمندتر است. در این راستا لازم است چمن های مورد استفاده در فضای سبز نیز چمن های جایگزین باشد. این توصیه من به تمام شهرداران پیشین بوده که از چمن های جایگزین استفاده کنند تا مصرف آب کمتری صورت گیرد و این اقدام در این دوره از مدیریت شهری انجام گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه کاشت چمن آب زیادی مصرف می کند، در صورتی که از چمن مصنوعی استفاده کرده و آب را تنها برای درختان مصرف کنیم بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نماینده ولی فقیه تصریح کرد: این اقدام شهرداری اصفهان که از گیاهان مقاوم به کم آبی استفاده می کند، اقدامی پسندیده است که باید به کل کشور تعمیم یابد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی