English

معاون برنامه ریزى و امور اقتصاد مدیریت منابع آب ایران:

کشور از مرز بحران آب گذر کرده و وارد تنش شده است

نخستین همایش ملی "دریا، توسعه و منابع آب مناطق ساحلی خلیج فارس و حوزه مکران" با حضور مسوولان کشوری و استانی در بندرعباس برگزار ‌شد.

کشور از مرز بحران آب گذر کرده و وارد تنش شده است

به گزارش خبرگزاری موج، همایش ملی "دریا، توسعه و منابع آب مناطق ساحلی خلیج فارس و حوزه مکران" با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی ، شرکت آب و فاضلاب روستلایی ، شرکت آب منطقه ای هرمزگان، سازمان جهاد دانشگاهی و سایر نهادهای اجرایی با حضور چهارتن از اساتید برجسته کشور قاسمی پناه، پروفسور اسلامیان، عرب و کرمی در سالن اجتماعات شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان برگزار گردید.

این همایش در راستای ایجاد زمینه مناسب برای جهت دهی تلاش های اندیشمندان ، پژوهشگران و کارشناسان حوزه های دریا، منابع آب، کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست در جهت استفاده بهینه از موهبت الهی و طبیعی دریا و ایجاد فرصت های شغلی و مشکلات ناشی از مدیریت بحران کم آبی ، روش‌های نوین استحصال آب شیرین از منابع آب شور، کشاورزی با آب دریا و سایر موارد مرتبط برگزار ‌شد.

کاهش 80 درصدی بارندگی در هرمزگان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران در این همایش اظهار داشت : آب در تمامی طرح های عمرانی و صنعتی و همچنین در زندگی انسانها نقش اصلی را بازی می کند.

مهندس سیاری با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی در سطح کشور گفت: با توجه به آمار بارندگی تا پایان بهمن ماه سال جاری کشور در بدترین سال آبی 50 سال گذشته قرار دارد.

وی افزود: میزان متوسط بارندگی نسبت به دراز مدت در کشور 44 درصد و در استان هرمزگان 80 درصد کاهش داشته است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مدیریت منابع آب ایران تصریح نمود: مخازن کشور هم اکنون 44 درصد آب دارند و این در حالی است که سال گذشته در این زمان 52 درصد آب داشتند.

مهندس سیاری تاکید کرد: اقیلم و شرایط آب و هوایی کشور به شدت در حال تغییر است، یک درجه حرارت متوسط افزایش یافته و بارش در همه استانها تاکنون منفی گزارش شده است.

ایشان افزود : کشور ما از مرز بحران آب گذشته و وارد تنش شده است و شرایط پیش روی ما ، شرایط بدی است و باید برای نسل آینده برنامه ریزی کنیم.

همایش

شایان ذکر است در این همایش علاوه برکارشناسان شرکت های آب منطقه ای هرمزگان - آب فاضلاب روستایی – سازمان جهاد دانشگاهی، تعداد زیادی از دانشجویان نیز حضور داشتند که بعد از سخنرانی اساتید حوزه آب به ارائه مقالات تخصصی خود در خصوص "دریا، توسعه و منابع آب مناطق ساحلی خلیج فارس و حوزه مکران" پرداختند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه