English

شهردار رشت تاکید کرد:

ضرورت کاهش هزینه ها در مجموعه شهرداری رشت

شهردار رشت بر ضرورت کاهش هزینه‌ها در مجموعه شهرداری با هدف بهبود وضعیت درآمد و هزینه‌ها تاکید کرد.

ضرورت کاهش هزینه ها در مجموعه شهرداری رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، مسعود نصرتی با تأکید بر ضرورت کاهش هزینه ها در مجموعه شهرداری با هدف بهبود وضعیت درآمد و هزینه‌ها اظهار داشت: با توجه به جلسات متعددی که در جهت افزایش درآمدها از محل اعتبارات ملی برگزار شده است، ردیف‌هایی از محل اعتبارات ملی در زمینه‌های مختلف همچون محیط‌زیست و ترافیک برای شهرستان رشت درنظر گرفته ‌شده است.

وی ادامه داد: در بحث قطار شهری رشت با پیگیری‌های صورت گرفته و حمایت نمایندگان برای چند سال متوالی جهت اجرایی شدن این طرح ردیفی درنظر گرفته ‌شده و در حال حاضر نیز پیگیری‌هایی جهت درنظر گرفتن اعتباراتی برای بهبود اوضاع زرچوب، گوهررود، تالاب عین کو همچنین احداث کمربندی 90 متری دور شهر از محل اعتبارات ملی در حال پیگیری است.

راه‌اندازی کارخانه آسفالت گامی مؤثر در جهت کاهش هزینه‌های شهرداری است

شهردار رشت همچنین با اشاره به راه‌اندازی کارخانه آسفالت در جهت کاهش هزینه‌ها تصریح کرد: با این اقدام حدود 30 درصد در هزینه‌های مربوطبه آسفالت صرفه‌جویی می‌کند، ضمن آن که سیاست‌هایی نظیر افزایش ساعت کاری مناطق، تسهیل روند وصول مطالبات، درآمدزایی از مناطق و هزینه با مدیریت شهرداری مرکز نیز در دستور کار قرار گرفته است.

رشت به مقصد گردشگری در افق 2020 تبدیل می‌شود

رشت به مقصد گردشگری در افق 2020 تبدیل می‌شود

نصرتی سپس با بیان اینکه مدیریت شهری رشت به دنبال تبدیل رشت به مقصد گردشگری در افق 2020 و همچنین تسهیل روند سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار است افزود: مدیریت شهری رشت اعتقاد دارد با توجه به جمعیت ورودی 36 میلیون نفری به گیلان در طول سال و ظرفیت‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و خلاقانه‌ای که در این شهر وجود دارد این شهر از استعداد بی‌نظیری در تبدیل ‌شدن به مقصد گردشگری برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت:  پرداختن به مسئله راه ابریشم و عضویت در این شبکه، با راه‌اندازی دبیرخانه و کارگروه محیط‌ زیست شهرهای راه ابریشم در رشت نشان ‌دهنده میزان توجه به این مسئله و دستاورد آن است.

رونق گردشگری زمینه‌ساز اشتغال‌زایی در رشت است

شهردار رشت بیان کرد:  رونق گردشگری می‌تواند زمینه‌ساز رونق اقتصادی، اشتغال‌زایی و ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری و شهر رشت باشد و در همین راستا، تقریباً تمامی برنامه‌هایی که در مدیریت شهری دنبال می‌شود با پیوست فرهنگی و گردشگری است و گام‌های خوبی نیز در راستای تحقق این هدف برداشته شده است.

نصرتی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذار نیز می‌تواند زمینه‌ساز ورود سرمایه‌های قابل توجه به استان و شهر رشت باشد گفت: تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری فراوانی به امضاء رسیده است و برگزاری اجلاس سرمایه‌گذاری کلان‌شهرهای کشور در رشت نیز نمونه‌ای از این تلاش‌ها است که تنها در حاشیه همان اجلاس 15 تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری به امضا رسید.

وی اظهار داشت:  تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند کمک شایانی به ایجاد درآمدهای پایدار کند، و علاوه بر این راه‌اندازی کمیسیون‌های تهاتر، تخصیص، اولویت‌بندی املاک و اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی به ‌منظور افزایش درآمدها و مدیریت منابع موجود و عبور از بدهی‌های گذشته نیز از دیگر برنامه‌های شهرداری برای ایجاد درآمد پایدار شهری بوده است.

بازآفرینی شهری عامل اصلی در رونق ساخت‌وساز است

نصرتی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم بازآفرینی شهری در بافت فرسوده بیان کرد:  مدیریت شهری رشت به دنبال رونق ساخت‌وساز با پرداختن به مبحث بازآفرینی شهری است، از این‌ رو ایجاد شرایط انگیزشی لازم برای احیای بافت تاریخی و تک بناهای ارزشمند توسط بخش خصوصی امری ضروری در این راستا است.

 شهردار رشت افزود: برای نشان دادن ظرفیت‌های موجود در این بناها باید برخی بناها توسط شهرداری احیا و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و به ‌منظور رونق صنعت گردشگری، از این ابنیه احیا شده به ‌عنوان اقامتگاه، سالن پذیرایی و یا گالری موزه‌ استفاده شود.

رشت به مقصد گردشگری در افق 2020 تبدیل می‌شود

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه