English

۱۶ و ۱۷ اسفند ماه جاری برگزار می شود؛

دومین جشنواره دانش آموزی «آیین های سرزمین من» در رشت

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان از برگزاری دومین جشنواره دانش آموزی "آیین های سرزمین من" مدارس سما استان گیلان به میزبانی سما واحد رشت خبر داد.

دومین جشنواره دانش آموزی «آیین های سرزمین من» در رشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، رحمت علی صابری حقایق دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با اعلام این خبر گفت: دومین جشنواره دانش آموزی "آیین های سرزمین من" مدارس سما استان گیلان روزهای 16 و 17 اسفند ماه سال جاری به میزبانی سما واحد رشت برگزار می گردد.

صابری افزود: دومین دوره  جشنواره « آیین‌های سرزمین من» با رویکرد آشنایی فرزندان ایران اسلامی با آداب و رسوم و سنن نیاکان با بررسی زمینه و چگونگی شکل گیری این آیین‌ها برگزار می شود.

وی افزود: واحد های  شرکت کننده در این جشنواره در سه محور مناسبت‌های فرهنگی، اجتماعی و ادبیات بومی،  پوشاک اقوام، بازی‌های بومی‌محلی، هنرهای سنتی، تولیدات بومی و غذاهای محلی در این جشنواره حضور دارند.

تمایل ارگان های مختلف برای همکاری در برگزاری جشنواره "آیین های سرزمین من"

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان با اشاره به تمایل ارگان های مختلف برای همکاری در برگزاری جشنواره "آیین های سرزمین من"  با سما  افزود: سال گذشته نخستین دوره  این جشنواره با کیفیت خوبی برگزار شد و باعث شد ارگان ها و نهاد های مختلف برای همکار با سما تشویق شوند.

دومین جشنواره دانش آموزی «آیین های سرزمین من» در رشت

صابری حقایق با اشاره به همکاری آموزش و پرورش استان گیلان،  سازمان میراث فرهنگی و گردشگری رشت و سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری در برگزاری جشنواره دانش آموزی "آیین های سرزمین من»  دانش آموزان مدارس سما استان گیلان،  خاطر نشان کرد:  قرار است این جشنواره در دو روز برگزار شود تا سایر مدارس بتواند از این دستاوردها استفاده کنند و در نهایت امید واریم کار با کیفیت بهتری پیش برود و تمام تلاش خودمان را برای این موضوع خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سنت و فرهنگ هر آن چیزی بوده که از پدرانمان به ما رسیده است افزود: ما موظف هستیم در کنار توسعه یافتگی و رشد و پیشرفت‌های اقتصادی این سنت‌ها را زنده نگه داشته و حفظ کنیم.

احیای ورزش‌ها و بازی‌های بومی‌محلی در مدارس سما گیلان

صابری از احیای ورزش‌ها و بازی‌های بومی‌محلی در مدارس سما گیلان خبر داد و گفت: آشنایی دانش‌آموزان با این بازی‌ها و ورزش‌ها یک امر ضروری تلقی می‌شود.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان گیلان تقویت روح و معرفی هویت ایرانی اسلامی، معرفی و بیان اصالت و ماهیت اقوام ایرانی، تقویت همبستگی و هم‌گرایی ملی، ترویج الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی، بررسی زمین‌ها و چگونگی شکل‌گیری آیین‌ها، تقویت تفکر پژوهشی، معرفی توانمندی‌های فرهنگی اقوام ایران زمین را از اهداف برگزاری نخستین جشنواره استانی «آیین‌های سرزمین من» دانست.

دومین جشنواره استانی «آیین‌های سرزمین من» مدارس سما استان گیلان  با حضور واحد های سما رشت، انزلی، آستارا، لنگرود، لاهیجان به مدت دو روز  در آموزشکده فنی و حرفه‌ای سما رشت  واقع در بلوار دیلمان، خیابان شهید آذر اندامی، کوچه مارلیک برگزار می شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه