English

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ایثارگری شهید املاکی بهترین الگو برای نسل امروز است

نماینده ولی فقیه در گیلان به باز کردن ماسک سردار شهید حسین املاکی از صورت خود و تقدیم آن به بسیجی کنار خود اشاره کرد و گفت: ایثارگری سردار شهید حسین املاکی بهترین الگو برای نسل امروز است.

ایثارگری شهید املاکی بهترین الگو برای نسل امروز است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با اعضای ستاد برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی با اشاره به اینکه ایثارگری  شهید املاکی بهترین الگو برای نسل امروز است گفت: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره قهرمان قهرمانان کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه مردم دنیا به دو گروه تقسیم می‌شوند ادامه داد: یک گروه افرادی هستند که اندیشه آنها از عالم مادی بالاتر نمی‌رود و تمام زندگی‌شان در دنیای مادی خلاصه می‌شود و به این دلیل شخصیت‌شان محدود به دنیای مادی بوده و قدر و منزلت آنها در این دایره است.

امام جمعه رشت به وجود افرادی دارای اندیشه‌ای بالاتر از کره خاکی و دنیای مادی اشاره کرد و افزود: افراد مذکور برای زنده نگه‌داشتن نام خداوند، عدالت، حق و انسانیت حاضرند تمام وجود خود را فدا کنند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه نام شهدا در راستای متعالی بودن مقام‌شان زنده است، تصریح کرد: تمام انبیای الهی مسیر مذکور را پیمودند و شهدا نیز در گروه افرادی هستند که تنها برای رضای خداوند اندیشیده و تلاش کردند.

وی، ملت ایران به‌ویژه نسل امروز را دارای اندیشه متعالی خواند و بیان کرد: مردم ما تمام امور را برای رضای خداوند انجام می‌دهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی اشاره کرد و گفت: شهید املاکی با ایثار خود برای جامعه ما الگو شده است.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری درباره سردار شهید املاکی فرمودند؛ املاکی قهرمان قهرمانان است، خاطرنشان کرد: زمین و زمان برای افرادی مانند شهید املاکی‌ها ناچیز است و آنها حقیقت و گوهر وجود خود را در رضایت خداوند یافتند.

وی به جانفشانی شهید املاکی‌ها برای بقای اسلام اشاره کرد و یادآور شد: افرادی مانند شهید املاکی‌ها پیشگام جهاد در راه خدا بودند و اکنون نیز مردم ما در تبعیت از مقام معظم رهبری وظیفه خود می‌دانند سنگردار دین باشند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه شهید املاکی در سن 27 سالگی به شهادت رسید، اظهار کرد: خدا را شکر می‌کنیم شهدای ما از نسل جوان بودند و با وجود هزاران آرزو، آرمان بلند خود را در ادامه مسیر انبیای الهی، شهدا، قرآن و احکام اسلامی مشاهده کردند و حاضر شدند در این مسیر خود را فدا کنند.

آیت‌الله قربانی به تفاوت شهدا با انسان‌های دیگر اشاره کرد و افزود: شهدا، انسان‌های دارای شرافتی هستند که در تاریخ جاودانه شدند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا کمتر از توفیق شهادت نیست، بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا موجب می‌شود مردم عظمت و اهداف شهیدان را بیشتر درک کنند.

ایت الله قربانی

امام جمعه رشت به مقابله استکبار جهانی با انقلاب اسلامی در جنگ تحمیلی اشاره کرد و متذکر شد: شهدا با جهاد مخلصانه خود موجب شدند انقلاب اسلامی پایدار بماند ضمن اینکه امروز سربلندی و سرافرازی جمهوری اسلامی به دلیل جانفشانی شهیدان است.

برگزاری یادواره شهید املاکی با سخنرانی سردار سلامی در 9 فروردین 97

فرمانده تیپ نیروی مخصوص میرزاکوچک خان نیروی زمینی سپاه نیز در دیدار مذکور گفت: برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی در لنگرود و سردار شهید خوش‌سیرت در آستانه‌اشرفیه به عهده تیپ مذکور است.

سردار حسین مصطفی‌پور از برگزاری سی‌امین یادواره سردار شهید حسین املاکی در نهم فروردین‌ماه سال 97 خبر داد و افزود: یادواره مذکور با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در لنگرود برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری همایش پدران آسمانی در 13 رجب سال جاری در راستای برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی، بیان کرد: ساخت تله‌فیلم سردار شهید حسین املاکی، راه‌اندازی ایستگاه‌های شهید قهرمان در نقاط مختلف لنگرود، برگزاری مسابقه کتابخوانی، چاپ تمبر یادبود، برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهید املاکی، برگزاری نشست‌های روایتگری دوران دفاع مقدس و ... از برنامه‌های تدارک دیده شده در راستای برگزاری یادواره سردار شهید حسین املاکی است.

یادواره سردار شهید حسین املاکی ساعت 16 روز نهم فروردین ماه سال 97 با سخنرانی سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مسجد جامع شهر لنگرود برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه