English

باغ پرندگان بندرعباس افتتاح شد

باغ پرندگان بندرعباس با تنوع 90 گونه پرنده با حضور استاندار هرمزگان و سایر مسئولان استانی افتتاح شد.

باغ پرندگان بندرعباس افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، عباس امینی زاده در جمع خبرنگاران، افزود: احداث فضاهای تفریحی و گردشگری مانند باغ پرندگان یکی از ضرورت‌های شهر بندرعباس است  که با توجه به طرح‌های در حال احداث شهرداری بندرعباس، آینده خوبی را در این زمینه خواهیم داشت.

شهردار بندرعباس تصریح کرد: باغ پرندگان بندرعباس با مساحتی بالغ بر 6.2 هکتار در مجموعه بزرگ طبیعت واقع در چهار کیلومتری جاده  بندرعباس- میناب قرار گرفته است که مساحت کل این مجموعه 32 هکتار می‌باشد و اعتباری بالغ بر  12میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است.

باغ پرندگان

وی ادامه داد: این باغ پرندگان بر اساس الگو برداری از باغ پرندگان مطرح کشور مانند مشهد، تهران، کیش و یزد ساخته شده است اما نکته‌ای که این باغ را نسبت به سایر باغ‌های پرندگانی که در کشور وجود دارد آن را متمایز می‌کند، نگهداری مجزای این پرندگان در قفس‌های جداگانه است.

امینی زاده اظهار کرد: باغ پرندگان بندرعباس دارای هفت بخش مجزا جهت نگهداری از پرندگان آبزی و کنارآبزی، شکاری، ماکیان سانان، کبوترسانان، زینتی، شترمرغ‌ها و طاووس‌ها است که در حال حاضر 90 گونه در این باغ نگهداری می‌شوند. چهار مورد مسقف است که کمترین ارتفاع آنها 9 متر و بیشترین ارتفاع آن 25 متر است.

محلی برای نگهداری پرندگان زخمی 

وی با بیان اینکه 27 مکان نگهداری کوچک در ابعاد چهار متر احداث شده که بخشی از این فضاهای احداث شده به پرندگان وحشی آسیب‌دیده و زخمی اختصاص داده شده است، اضافه کرد: 460 متر مربع ساختمان شامل انباری‌ها، ساختمان ورودی و قرنطینه و 2500 متر مسیر دوچرخه سواری در این باغ احداث شده است.

وی با بیان اینکه در سال 1397 طرح های توسعه ای باغ پرندگان و مجموعه طبیعت اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: باغ پرندگان با نگهداری گونه‌های خاص و گاه کمیاب در یک مکان و با تلاش برای پیاده سازی شاخص‌های محیط طبیعی و اکوسیستم حیات وحش پرندگان، می‌تواند مکانی جهت پژوهش و  تحقیق پرنده شناسان، بوم شناسان باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه