English

عملکرد تولیدی شرکت نفت و گاز مارون در سال ۹۶ چگونه بود؟

مدیرعامل شرکت نفت و گاز مارون گفت: این شرکت با بازیافت 238000 بشکه نفت بواسطه استفاده از دستگاه های MOS و MOT ، در عملیات های انگیزشی چاه ها بیش از 30 درصد افزایش را در سال 96 نسبت به سال گذشته تجربه کرد.

عملکرد تولیدی شرکت نفت و گاز مارون در سال 96 چگونه بود؟

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان جهانگیر پورهنگ اظهار کرد: شرکت نفت و گاز مارون روزانه   574 هزار بشکه  نفت میانگین تولید دارد و موفق شد  در تولید گاز و نفت از مخزن خامی مارون، 104 درصد برنامه تولید از این مخزن را محقق سازد.

وی اضافه کرد: این شرکت با بازیافت 238000 بشکه نفت بواسطه استفاده از دستگاه های MOS و MOT ، در عملیات های انگیزشی چاه ها بیش از 30 درصد افزایش را در سال 96 نسبت به سال گذشته تجربه کند. 

وی ادامه داد: رکورد تولید در بخش چاههای ترمیمی در سال 96 که در ده سال گذشته بی سابقه بوده است و از این طریق 41 هزار بشکه در تولید نفت توانستیم افزایش دهیم.

تزریق 98.3 درصد از پساب نمکزدایی ها به چاه های دفعی

پورهنگ تصریح کرد: تزریق 98.3 درصد از پساب نمکزدایی ها به چاه های دفعی اقدامی موثر در صیانت از محیط زیست بود که با این کار موجب  نوسازی 14 الکتروپمپ شد و روزانه 20 هزار بشکه به توان تزریق پساب شرکت افزوده شده است.

شناسایی و تعویض 64 تجهیز معیوب از 228 چاه

شرکت نفت و گاز مارون

مدیرعامل شرکت نفت وگار مارون با بیان اینکه ارزیابی از بازرسی فنی و ضخامت سنجی های انجام شده از ابتدای سال جاری تا کنون بسیار خوب بود، بیان داشت: در این بخش، 50320 موضع از تسهیلات سرچاهی، اتصالات، خطوط لوله فرآیندی و اصلی را مورد بازرسی و ضخامت سنجی قرار دادیم که در مقایسه با 29152 موضع بازرسی شده در سال گذشته، بیش از 72 درصد افزایش داشته است و باید یادآور شوم که 64 تجهیز معیوب شناسایی شده حاصل از بازرسی 228 حلقه چاه، تماماً تعویض و یا تعمیر شدند.

 پورهنگ افزود: با توجه به تاکید مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بر لایروبی حوضچه ها و تمیز سازی تأسیسات، تقریبا حوضچه همه چا های تحت اختیار شرکت را لایروبی و تسهیلات سرچاهی بیش از 120 حلقه چاه را رنگ آمیزی کردیم.

وی در ادامه عنوان کرد: تعداد 760 مورد عملیات روی چاه ها انجام گردید که نسبت به تعداد عملیات انجام شده در مدت مشابه سال قبل(580 عملیات)، 31 درصد افزایش داشته است .

مدیر عامل شرکت نفت وگاز مارون خاطر نشان کرد: نصب و راه اندازی نمک گیرهای برقی واحد نمکزدایی شماره 1 مارون و تعویض 16 کیلومتر از خطوط لوله تزریق پساب با همکاری مدیریت مهندسی و ساختمان مناطق نفت خیز جنوب  علاوه بر تعمیر اساسی و راه اندازی کمپرسور سیکل پروپان کارخانه گاز و گاز مایع 400 با تلاش همکاران مدیریت تعمیرات تجهیزات صنعتی و ماشین آلات صنعتی را از اقدام های مهم و موثری دانست که در شش ماه گذشته انجام شده است. 

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون در پایان به بازسازی فوندانسیون مخزن بنگستان مجتمع صنعتی شماره 3 مارون بدون تخریب مخزن اشاره کرد و افزود: این جابجایی برای اولین بار در سطح مناطق نفتخیز جنوب انجام شد و در بخشی دیگر، موفق شدیم برای اولین بار، سامانه جمع آوری داده های صنعتی را توسط کارشناسان فنی و عملیاتی شرکت طراحی و ایجاد کنیم که مشاهده و پایش اطلاعات تولید در واحد عملیاتی مورد نظر را در هر لحظه و مکانی امکان پذیر می سازد.

عملکرد شرکت نفت و گاز مارون در بخش ایفای مسئولیت های اجتماعی

شرکت نفت و گاز مارون

پورهنگ با اشاره به ایفای مسئولیت های اجتماعی این شرکت در سال 96، اظهارکرد: در سال 96 و از محل صرفه جویی ها، 110 میلیارد ریال صرف طرح های عام المنفعه کردیم که از اهم آنها می توان به احداث 6 باب مدرسه به متراژ  500 متر مربع از فاصله هفته دولت تا دهه فجر در روستاهای بخش غیزانیه، تامین 3 دستگاه تانکر آب رسانی ، تامین وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان حوزه عملیاتی شرکت، حمایت از سه تیم ورزشی حاضر در لیگ های مختلف کشور، تعمیر و تجهیز 27 مسجد و مشارکت در احداث بخشی از شبکه آبرسانی محدوده جغرافیایی شرکت بهره برداری نفت وگاز مارون اشاره کرد.

گفتنی است؛ شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون راهبری عملیات تولید، فرآورش و انتقال نفت و گاز و همچنین نگهداری، تعمیرات و بهینه سازی تاسیسات و خطوط مربوطه رابه عهده دارد. این شرکت با تولید حدود ششصد هزار بشکه نفت در روز فعالیت خود را رسما از تاریخ یکم فروردین 79 آغاز نمود. شرکت در فروردین 1383 ابتدا برای بخشی از تاسیسات و سپس در مرداد 1385 برای تمامی شرکت موفق به اخذ گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه گردید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه