English

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار:

قاضی دادگاه به جای حبس، حکم جایگزین کاشت نهال را صادر کرده است

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار ضمن بیان اینکه قوه قضائیه برای دو فقره از پرونده ها دست بکار بسیار زیبا و صدور حکم جایگزین نموده است، گفت: قاضی دادگاه بیجار دو نفر که به تخریب مراتع محکوم شده بودند را به جای حبس به کاشت نهال به مدت 4 سال و هر سال 40 نهال در هفته منابع طبیعی محکوم کرد.

قاضی دادگاه به جای حبس، حکم جایگزین کاشت نهال را صادر کرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان از بیجار، قدیر آریان اظهار داشت:قاضی دادگاه به جای حبس،حکم جایگزین کاشت نهال را صادرکرده است.

وی ظهر امروز در نشست خبری با اهالی رسانه که به مناسبت هفته منابع طبیعی و در اتاق جلسات این اداره تشکیل شد، ضمن بیان شعار امسال منابع طبیعی با عنوان "بامردم برای مردم" و تقدیر از خبرنگاران برای تعامل سازنده با اداره منابع طبیعی شهرستان بیجارو اهمیت وجود رسانه ها، بیان کرد: به نظر بنده حفاظت و صیانت از منابع طبیعی سه بعد دارد که یک بعدآن دولتی، یک بعد وابسته به مردم و بعد دیگرش در حوزه رسانه و اطلاع رسانی است.

رئیس اداره منابع طبیعی بیجار رسانه ها را از ضروریات جامعه دانست و افزود: من معتقدم جایگاه رسانه همیشه باید حفظ شده و با رسانه ها تعامل خوبی داشت، چون اگر رسانه نباشد تا فعالیت ها را منعکس کند، هر زحمتی در هر حوزه ای کشیده شود، بی فایده خواهد بود.

برنامه های هفته منابع طبیعی

وی به برنامه های اداره منابع طبیعی بیجار در هفته منابع طبیعی اشاره کرد و گفت: نشست با اصحاب رسانه، نهالکاری توسط مخربین منابع طبیعی، نواختن زنگ طبیعت در دبستان پروفسور ستاره، برگزاری مسابقه نقاشی کانون پرورشی فکری کوکان و نوجوانان، جلسه رریس اداره منابع طبیعی با قضات دادگستری ، نهالکاری با حضور دوستداران طبیعت و سازمان های مردم نهاد، پیاده روی بانوان ادارات، نهالکاری در مجتمع معدنی و صنعتی صبا نور سراب ( حسن آباد) ، نهالکاری پادگان قدس بسیج سپاه از برنامه های هفته منابع طبیعی است.

این مقام مسئول به تشریح عملکرد منابع طبیعی بیجار پرداخت و گفت: در 11 ماه گذشته ، 250 مورد تخریب مرتع شناسایی شده است که 199 مورد آن تاکنون بررسی شده و 165 مورد آن نیز به تشکیل پرونده قضایی منجر شده است.

آریان ادامه داد: در سال 96 شهرستان بیجار در خصوص جلوگیری از آتش سوزی در مراتع رتبه ی نخست استان را با یک مورد حریق کسب کرده است که این موضوع بیانگر فرهنگسازی در بین مردم و تلاش کارکنان منابع طبیعی بوده است .

وی از اتمام کار رفع تداخل اراضی زراعی و ملی  در 12 روستای این شهرستان خبر  داد و گفت: در پروژه کمربندی حفاظتی به طول 8 کیلومتر با 156 بنج کارت زمین های کشاورزی را از زمین های ملی جدا کرده ایم.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بیجاربا تشریح دیگر اقدامات این اداره یادآور شد:  عملیات احداث سد رسوبگیر گابیونی با 837 متر مکعب در روستاهای خرم آباد و 450 متر مکعب در روستای برجگه با اعتبار 238 میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی اجرا شده است .

آریان ضمن بیان اینکه قوه قضائیه برای دو فقره از پرونده ها دست بکار بسیار زیبا و صدور حکم جایگزین نموده است، گفت: قاضی دادگاه بیجار دو نفر که به تخریب مراتع محکوم شده بودند را به جای حبس به کاشت نهال به مدت 4 سال و هر سال 40 نهال در هفته منابع طبیعی محکوم کرد.

این مسوول درپایان از غرس بیش از 20 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: این نهال ها شامل صنوبر ، زبان گنجشک ، اقاقیا ، سرو نقره ای ، سرو خمره ای و سنجد است که در نقاط مختلف شهرستان کاشت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه