English

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه:

کاهش ۶۶ درصدی در آتش‌سوزی جنگل‌های کرمانشاه/۹۸ درصد عامل آتش‌سوزی‌ها انسانی است

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه بابیان این مطلب که امسال 228 هکتار از جنگل‌ها و مراتع کرمانشاه طعمه حریق شد، گفت: با نظارت‌های مستمر امسال شاهد کاهش 66 درصدی در آتش‌سوزی جنگل‌های کرمانشاه بودیم و درواقع 98 درصد عامل آتش‌سوزی‌ها انسانی بوده است.

کاهش 66 درصدی در آتش‌سوزی جنگل‌های کرمانشاه/98 درصد عامل آتش‌سوزی‌ها انسانی است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، سرهنگ عباس بهاری بابیان اینکه همه‌ساله از ماه‌های خرداد تا آبان شاهد وقوع آتش‌سوزی جنگل‌های کرمانشاه هستیم، ابراز داشت: امسال بیش از 35 فقره آتش‌سوزی جنگل‌های کرمانشاه رخ‌داده که نسبت به سال گذشته کاهش 66 درصدی داشته و بیشترین حریق در منابع طبیعی شهرستان‌های کرمانشاه مربوط به اسلام‌آباد غرب و گیلانغرب است.

وی بابیان اینکه عوامل زیادی حریق در عرصه‌های منابع طبیعی را به وجود می‌آورند، گفت: عامل بیش از 98 درصد حریق‌ها عامل انسانی است که از این میزان 65 درصد حریق‌ها به دلیل حضور گردشگران در عرصه‌های منابع طبیعی و غفلت آن‌ها از اطفای کامل آتش‌هایی که روشن می‌کنند، رخ می‌دهد.

حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه

ارتفاعات سرکش و قلاجه در صدر بحرانی‌ترین مناطق وقوع حریق کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کرمانشاه در ادامه با اشاره به بحرانی بودن ارتفاعات سرکش و قلاده در استان کرمانشاه از حیث وقوع حریق، اظهار کرد: برای کنترل سریع حریق در این نقاط دو جاده دسترسی احداث‌شده تا دسترسی سریع به این نقاط را در زمان بروز حریق داشته باشیم و کمتر نیاز به استفاده از هلی‌کوپتر برای اطفای حریق باشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: هزینه‌های استفاده از بالگرد زیاد است، به‌نحوی‌که به ازای هر یک ساعت 15 میلیون تومان هزینه دارد.

بهاری ضمن تأکید بر روند کاهشی بیشتر در آتش‌سوزی جنگل‌های کرمانشاه، اضافه کرد: امسال درمجموع 20 ساعت پرواز بالگرد را برای اطفای حریق در کرمانشاه داشته‌ایم که 12 ساعت آن برای مهار آتش در ارتفاعات سرکش بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه