English

ساختمان مرکز نگهداری از معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر افتتاح شد

با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساختمان مرکز نگهداری از معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر به بهره‌برداری رسید.

ساختمان مرکز نگهداری از معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج، ساختمان مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر با حضور علی ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی به بهره‌برداری رسید.

 بهروز جودی نیا رئیس هیأت‌امنای مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر در جمع خبرنگاران گفت: مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر بندرعباس از سال 69 تأسیس‌شده و پس از سه سال اداره‌ی آن به شکل دولتی از سال 1372 به هیئت‌ امنا و درواقع خود مردم واگذار گردیدو هیئت‌امنای فعلی سه سال است که مدیریت این مرکز را بر عهده‌دارند.

وی در ادامه بیان داشت: این مرکز 150 نفر معلول ذهنی و شدید ایزوله پناهگاهی را به‌صورت شبانه‌روزی نگهداری می‌کند که از این تعداد 90 نفر دختر و 60 نفر پسر هستند.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر تصریح کرد: رده‌ی سنی این معلولین از شیرخوار تا سالمند است و مرکز حبیب ابن مظاهر تنها مرکزی است که در استان هرمزگان به شکل رایگان خدمات‌دهی می‌کند؛ زیرا به دلیل کم‌بضاعت بودن خانواده‌ها امکان دریافت هزینه از آن‌ها وجود ندارد.

مرکز نگهداری معلولان ذهنی

یارانه‌ی دولتی به مرکز حبیب ابن مظاهر پرداخت می‌شود

جودی نیا افزود: با توجه به مصوبات و درجه‌بندی مراکز ، یارانه‌ی دولتی که به مرکز حبیب ابن مظاهر پرداخت می‌شود در اداره‌ی این مرکز همان اندازه نقش دارد که یارانه چهل‌وپنج هزارتومانی در زندگی مردم عادی نقش ایفا می‌کند.

او در ادامه بیان داشت: هزینه هر معلول بالغ‌بر یک‌میلیون پانصد هزار تومان در ماه است که تنها مبلغ پانصد هزار تومان آن از طریق یارانه‌ی دولتی به این مرکز پرداخت می‌شود و این امر سبب شده تا ماهیانه به ازای هر نفر حدود نهصد هزار تومان و به شکل کلی در حدود صدوبیست میلیون تومان کسری بودجه داشته باشد.

مدیرعامل مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر تصریح کرد: کارکنان این مرکز 55 نفر هستند که هرکدام با توجه به مسئولیت محوله دوره‌های تخصصی را پشت سر گذاشته‌اند و لازم به تأکید است که با حداقل حقوق و دستمزد مشغول به کار هستند.

وی اضافه کرد: ما در این مرکز از متخصصین درمان نیز در کنار این کارکنان بهره می‌بریم که به شکل افتخاری با این مرکز همکاری می‌کنند.

مشکلات مرکزحبیب ابن مظاهر

جودی نیا با اشاره به مشکلات این مرکز افزود : یکی دیگر از اصلی‌ترین مشکلات ما تهیه‌ی پوشک است. برای این مرکز ماهانه در حدود صد کارتن پوشک نیاز است زیرا اکثر معلولین این مرکز بی‌اختیاری ادرار و مدفوع دارند اما در حال حاضر در حدود 25 کارتن آن تأمین می‌شودکه این خود باعث عوارضی چون سوختگی، له‌شدگی و عفونت می‌گردد که باعث هزینه‌های مضاعفت دارو، درمان و بستری شدن است.

وی در ادامه گفت: علاوه بر مشکلاتی که گفته شد ماهیانه در حدود سیزده میلیون تومان هزینه‌ی تأمین داروی این مرکز است زیرا تقریباً تمام بیماران مرکز حبیب ابن مظاهر نیاز به استفاده از داروهای خاص دارند؛ که تنها یک‌چهارم آن توسط یک داروخانه به شکل رایگان در اختیار این مرکز قرار می‌گیرد .

رئیس هیأت‌ امنای مرکز نگهداری معلولان حبیب ابن مظاهر بیان کرد : یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که از مدیریت‌های قبل تاکنون باقی‌مانده بدهی سیصد و پنجاه میلیون تومانی ست که در خصوص بیمه‌ی کارکنان به تأمین اجتماعی داریم و این بدهی با جرائم آن‌هم اکنون در حدود یک میلیارد تومان است.

او در ادامه بیان داشت: با توجه به حضور وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای افتتاح ساختمان جدید در این مرکز، تقاضا داریم مساعدت نمایند تا این جریمه شامل بخشودگی شده و مبلغ بدهی نیز از منابعی تأمین و پرداخت گردد.

مرکز نگهداری معلولان ذهنی

جودی نیا در ادامه مطالبات مرکز نگهداری معلولان ذهنی حبیب ابن مظاهر افزود: این مرکز همچنین در پرداخت سنوات بازنشستگان که برای هر نفر در حدود سی میلیون تومان می‌شود دچار مشکل است در این زمینه نیز از جناب وزیر تقاضا داریم مساعدت لازم با این مرکز صورت پذیرد تا سنوات کارکنان بازنشسته‌ی این مرکز پرداخت شود.

لازم به ذکر است که: ساخت و تجهیز ساختمان جدید مرکز نگهداری از معلولان حبیب ابن مظاهر در مساحتی حدود هشتصد متر در دوطبقه با هزینه‌ای بالغ‌بر دو میلیارد تومان و به همت محمدرضا صفا، خیر هرمزگانی انجام پذیرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه