English

در جهت فرهنگ سازی الگوی مصرف؛

نمایشگاه مصرف بهینه آب در اهواز برگزار شد

نمایشگاهی تحت عنوان مصرف بهینه آب در جهت فرهنگ سازی الگوی مصرف به همت شرکت آب و فاضلاب اهواز برگزار شد.

نمایشگاه مصرف بهینه آب در اهواز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، نمایشگاه مصرف بهینه آب به همت شرکت آب و فاضلاب اهواز تحت عناوینی همچون، امور مشترکین و مصرف بهینه، آزمایشگاه مصرف آب سالم آشامیدنی، آموزش الگوی مصرف آب به کودکان، ایده های مردمی و مدیریت مصرف آب جهت خانه تکانی، در اهواز  برگزار شد.

این نمایشگاه که بیشترین هدفش از برگزاری فرهنگ سازی در جهت الگوی مصرف بهینه آب بود با قرار دادن کودکان به عنوان مخاطبان اصلی این نمایشگاه آموزش و راهکارهای مصرف از طریق اجرای تئاتر خیابانی، نمایش عروسکی و برگزاری مسابقاتی در جهت راهکار دادن الگوی مصرف به مدت دو شب در اهوزا انجام شد.

یکی از مهمترین برنامه انجام شده در این نمایشگاه رونمایی از کتابی با عنوان "دعا کنیم دریا بیابون نشه" برای کودکان با حضور استاندار خوزستان انجام شد.

فردوس کریمی مدیر آب و فاضلاب اهواز گفت: با توجه به اینکه با بارش کم مواجهه شدیم این نمایشگاه با همکاری سازمان آموزش و پرورش در جهت آموزش اصلاح الگوی مصرف آب برگزار شد.

کریمی با اشاره به پدیده خشکسالی و آمادگی برای مقابله با این موضوع، عنوان کرد: شهر اهواز از سه منبع آب کارون، کانال آبرسانی غدیر و کانال آب حیات استفاده می کند با این حال سازمان آب و برق خوزستان تعهد دارد که تا تیرماه، آب لازم را به میزان 6 مترمکعب بر ثانیه را از طریق کرخه برای شهر اهواز تامین کند.

وی در خصوص مشکل کم آبی در تابستان  به خبرنگار موج توضیح داد: تدابیری برای تجهیز ایستگاه های آبگیر جهت تنظیم شدن با دبی و تراز رودخانه در حال انجام بوده و مخازنی که در گذشته بدون استفاده مانده بود، در حال آماده سازی برای ورود به مدار هستند تا اط این طریق بتوانیم شرایط پایداری را برای شهروندان فراهم کنیم.

شهرداری اهواز از آب شرب برای فضای سبز استفاده می کند

مصرف بهینه آب

کریمی گفت: متأسفانه شهرداری اهواز از آب شرب برای فضای سبز استفاده می کند که طی جلسه ای که در سازمان شهرداری های کشور برگزار شد وقرار است شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی مصوبه ای شهرداری ها را از استفاده آب شرب جهت مصرف فضای سبز منع کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: استفاده شهرداری ها از آب شرب برای فضای سبز یکی از دلایل افت فشار در شبکه های آب استان است و در تلاشیم تا با اجرایی شدن قانون منع استفاده از آب شرب برای مصارف فضای سبز از ابتدای سال 97 در جهت رفع این مشکل اقدام کنیم.

کریمی در خصوص اقدامات انجام شده تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز به خبرنگاران گفت:  فرایند مناقصه این تصفیه خانه در سال 90 برگزار شد اما فعالیت آن راکد بود تا این که فرایند فاینانس از طریق وزارت نیرو، سازمان برنامه بودجه، بانک کشاورزی و آب و فاضلاب و سرمایه گذاری مسکن دنبال و به نتایجی مثبت ختم شد.

وی افزود: مراحل نهایی این فرایند درحال طی شدن است با مجوزی که از شورای اقتصاد اخذ شد مقرر شد تا عملیات اجرایی فاضلاب غرب اهواز از 20 تا  24 اسفندماه سال جاری از طریق توان مالی یک شرکت چینی B.C.E.G منظور بهبود وضعیت محیط زیست این شهر آغاز کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز خاطر نشان کرد: در حال حاضر آب و فاضلاب شهر اهواز 700 میلیارد ریال بدهی از مشترکان خانگی و صنعتی خود دارد که پرداخت آن می تواند کمک زیادی به پیشرفت برنامه های عمرانی این شرکت کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه