English

استاندار اصفهان:

طرح تونل سوم کوهرنگ و ساماندهی مسیر زاینده‌رود به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته است

استاندار اصفهان گفت: طرح تونل سوم کوهرنگ و ساماندهی مسیر زاینده‌رود به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه برای همه طرح‌ها اعتبارات لازم دیده شده است.

طرح تونل سوم کوهرنگ و ساماندهی مسیر زاینده‌رود به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، محسن مهرعلیزاده در یکصد و هفتاد و هشتمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: طرح تونل سوم کوهرنگ و ساماندهی مسیر زاینده‌رود به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد:یکی از مهم‌ترین مسائل استان استفاده بهینه از آب و منابع آبی شامل آب تازه و پساب است.

مهر علیزاده بیان کرد: با بیان اینکه یک آشفتگی در مصرف منابع آبی و پساب وجود دارد، افزود: از دیرباز مسئله استفاده از پساب در استان مطرح بوده ولی سامان مشخصی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه اخیراً در هیئت دولت مسئله ایجاد فرهنگ و دیدگاه سازگاری با کم‌آبی به جای تلقی خشکسالی مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: طرح استفاده بهینه از پساب در استان بررسی شده تا براساس این طرح بتوانیم از پساب تصفیه شده در کنار منابع آبی برای استفاده در بخش کشاورزی و به ویژه صنعت به صورت بهینه استفاده شود.

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه طرح خوبی در این خصوص تدوین شده بود، گفت: طرح اولیه به منظور شناخت بیشتر تا پایان فروردین ماه توسط مشاور مورد بررسی قرار می‌گیرد و سپس منابع مالی مورد نیاز این طرح به میزان حدود 280 میلیارد تومان تأمین خواهد شد که می‌تواند به مقدار زیادی وضعیت کاهش منابع آبی و بارش سال جاری را بهبود بخشد.

اعتبارات لازم برای طرح‌های آبرسانی دیده شده است

وی با بیان اینکه در طرح‌های جدید آبی جامع‌نگری کامل دیده شده است، بیان کرد: طرح تونل سوم کوهرنگ و ساماندهی مسیر زاینده‌رود به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه برای همه طرح‌ها اعتبارات لازم دیده شده است.

استاندار

استاندار اصفهان بیان کرد: امیدواریم در یک برنامه زمان‌بندنی کوتاه بخشی از مشکل کم‌آبی برطرف شود، در این راستا مدیران باید از نگاه منطقه‌ای پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه در طرح چگونگی استفاده از پساب، دستگاه ذیربط باید نسبت به تدوین این طرح براساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی در ابتدای اردیبهشت‌ماه اقدام می‌کرد، افزود: متأسفانه این طرح به فراموشی سپرده شده بود و دستگاه‌ها باید بدانند که اگر به هر دلیلی کار خود را انجام نمی‌دهند دستگاه‌های دیگر این کار را انجام خواهند داد و ما مسیر را با شتاب و طمأنینه لازم مدیریتی طی خواهیم کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در طرح‌های جدید آبی جامع‌نگری کامل دیده شده است، بیان کرد: طرح تونل سوم کوهرنگ و ساماندهی مسیر زاینده‌رود به صورت جامع مورد بررسی قرار گرفته و خوشبختانه برای همه طرح‌ها اعتبارات لازم دیده شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی