English

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل دادگستری خراسان با شهرداری مشهد

تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین اداره کل دادگستری خراسان با شهرداری مشهد با موضوع «مجازات‌های جایگزین حبس» امضا شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل دادگستری خراسان با شهرداری مشهد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، ظهر امروز  تفاهم‌نامه همکاری فی ما بین اداره کل دادگستری خراسان با شهرداری مشهد با موضوع «مجازات‌های جایگزین حبس» امضا شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در جلسه امضای تفاهم نامه دادگستری خراسان رضوی و شهرداری مشهد در خصوص این تفاهم نامه گفت: براساس ماده 79 قانون مجازات اسلامی می توان از مجازات های جایگزین حبس در ارائه خدمات عمومی و عام المنفعه استفاده کرد که در این  زمینه در  خراسان رضوی 10 نهاد پذیرنده مجرمان مشخص شده است وفعالیت خود را آغاز کرده اند.

مرتضوی هدف از امضای این تفاهم نامه را کاهش جمعیت کیفری در جرایم سبک برای کاهش تبعات اجتماعی ناشی از حبس اعلام کرد و افزود:در بحث مجازات جایگزین، شهرداری از ظرفیت های خوبی برخوردار است  از این رو گسترش و توسعه فضای سبز در شهر مشهد از عرصه های این همکاری است.

وی افزود: از ابتدای امسال تا کنون  124 رای در حوزه مجازات های جایگزین صادر شده است و سال آینده نیز این مسئله  به طور جدی دنبال می شود.

امضای تفاهم‌نامه همکاری اداره کل دادگستری خراسان با شهرداری مشهد

به‌کارگیری افراد خاطی به منظور ارائه خدمات عام‌المنفعه در شهرداری مشهد

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد نیز با اشاره به این که این تعامل مناسب می تواند زمینه ساز کاهش جرم شود گفت:باید بستر به گونه ای فراهم شود که کمترین آسیب از محل مجازات و مجرمان و خانواده های آنها وارد شود.

کاظمی افزود: با امضای این تفاهم نامه در مرحله اول  10 تا 20 نفر از مجرمان جرائم سبک با هماهنگی دادگستری درحوزه کمربند سبز و فضای سبز شهرداری مشهد فعالیت  می کنند تا دوران مجازات کیفری أن ها به پایان برسد.

تفاهم نامه "مجازات های جایگزین حبس" میان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی و معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد  امضا شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه