English

«س» به بازار کتاب آمد

«س» عنوان مجموعه سپید سروده‌های ساسان والیزاده، احمد کنجوری و محمد فلاحی نسب است که به تازگی روانه بازار کتاب شد.

«س» به بازار کتاب آمد

به گزارش خبرگزاری موج، مجموعه سپیدسروده‌های سه شاعر معاصر، ساسان والیزاده، احمد کنجوری و محمد فلاحی نسب با عنوان «س» روانه بازار کتاب ایران شد.

کتاب س که توسط نشر آژانگ منتشر شده، شامل سه دفتر شعر از ساسان والیزاده، احمد کنجوری و محمد فلاحی نسب با عناوین «هانا»، «آخرین برگ زخمی تاک» و «کتیبه‌ای به نام درد» است.

سپیدسروده‌های مندرج در «س»، «دردهای مشترک»، شالودۀ رزم و شیرازۀ بزم، تگرگِ مرگ، آه‌ها و نگاه‌های مه‌آلود، افسانه و افسون، دست‌ها، دوستی‌ها، هنگامه و هیاهو، نور، سور، سوگ، سرور و... را آینگی می‌کنند.

این سه سراینده، اگر دفترهای شعر خود را در لف هم، نشر داده‌اند، انگاره‌هایی آنها و شعرشان را به هم پیوند زده است. زادبوم و جغرافیای مشترک، قرابت دنیای ذهنی و واژگانی و نیز تحصیلات هر سه شاعر در مقطع دکتری زبان و ادبیات فارسی انگاره‌هایی برای همنشینی شعرهای این شاعران در یک کتاب است؛ امّا بیشتر چنین می‌نماید که برش‌ها و پرش‌های ذهنی و مفاهیم کلی مشترک در یک همنشینی اتفاقی این سه دفتر را در یک کتاب گرد هم آورده است.

در مقدمه کتاب س، درباره انتخاب نام نامتعارف کتاب آمده است: «بعضی کلمه‌ها حرف ندارند! بکر، ژرف، پر معنی و پر مضمونند. آنچه به واژه جان می‌دهد حرف است و امتزاج حروف، معنا می‌آفریند. هر حرفی اسفاری از مفاهیم است.

... و این گونه است که شاعران این مجموعه در ساحت حرف «س» گردهم آمده‌اند. حرفی ساده و بی‌ریا که گاه سرد و سهمگین است و گاه سودازده و پر از سرور. گاهی هم این حرف ساکت است؛ سکوتی سنگین با سایه‌ای تلخ که هزار ناگفته را در زوایای دندانه‌های خود پنهان می‌کند. از این سلسله است سه گانه‌ها که در بوطیقا، مذاهب، اساطیر و افسانه‌ها بسیار از آن سخن گفته شده است.»

گفتنی است مجموعه اشعار «س»، در 124 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 13 هزار تومان، از سوی نشر آژنگ منتشر شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه